Politik pazarlamada Recep Tayyip Erdoğan`nın liderlik algısının seçmenlerin demografik özellikleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pazarlama, işletmenin hedeflerini gerçekleştirmek, mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticiden tüketiciye veya kullanıcıya doğru yönlendiren organizasyon faa¬liyetlerinin bütünüdür. Herhangi amaca ulaşmak için kullanılan yöntem, devlet işlerinin düzenleyip yürümek için izlenen yoldur. Pazarlama tekniklerinin kar amacı gütmeyen kuruluşlarda uygulanmaya başlamasıyla siyaset alanında da bazı yeniliklere rastlanmıştır. Siyasetin bir ürün gibi düşünülerek projelere dahil edilmesi ve pazara sunulması politik pazarlama kavramını doğurmuştur. Politik pazarlama kavramı 1950 ve 1960'lardan itibaren ilk kez Amerika Birleşik Devletleri'nde kullanılmaya başlanmış ve bilimsel çalışmalara konu olmuştur. Politik pazarlama sadece kavramın tanımlandığı değil, çeşitli etkilerinin de belirlendiği çalışmalara gerek duymaktadır..Bu çalışma, politik pazarlama' da Recep Tayyip Erdoğan'ın seçmenler tarafından ne tür bir lider olarak algılandığını ve bu algının seçmenlerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, aylık gelir ve meslek açısından farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amacını taşır. Bu kapsamda Gaziantep'te bulunan 500 seçmen ile anket yapılıp veriler toplanmıştır. Tesadüfi olmayan yöntemlerden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Keşifsel bir çalışma olup, elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiş; t testi ve tek yönlü varyans analizleri(ANOVA) yapılmıştır.Araştırma sonucuna göre; Demografik özellikler açısından seçmenlerin liderlik algısının farklılaştığı sonucuna varılmıştır. Marketing is the sum of organizational operations that direct the producers to the consumers in order to satisfy the consumers' desires and demands and also to attain the goals of the business. The method that is used to achieve any objectives is the way to regulate the state'saffairs. With the start of using the marketing techniques in the non-profit organizasations, it has been noticed that the field of politics necessitate a set of innovations. Designing politics as a product and launching it into markets has coined a new term, called `Politics Marketing`. Politics marketing as a term have begun to be used in the USA since 1950s and 60s and it has be been tetoic of many researches. Further studies must be done on the politics marketing not only to define it as a new term but also to determine the various effect of it.. This study aims to analyze the perception of the voters about Recep Tayyip Erdoğan as a political marketing figure and also to show whether this perception changes or not depending on the voters' gender, age, education, monthly income and job. In this ıntext, data has been collected by conducting questionnaires to 600 voters who have resided in Gazintep. Easy sampling survey method out of non-probability survey methods has been used. This study is heuristic one. SPSS package program has been used to analyze the collected data. T test and one dimensional variation analysis have been applied. According to the results of the study, it has been concluded that the voters' perception of the leadership has varied in terms of the demographic characteristics.
Collections