Asit, baz ve tuz konularının öğretiminde farklı öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada sekizinci sınıf Fen ve Teknoloji dersi Asit-Baz-Tuz konularının öğretiminde laboratuvar yönteminin öğrenci başarısına, hatırda tutma düzeyine ve duyuşsal özelliklere olan etkisi incelenmiştir. Deney grubuna laboratuvar etkinliğine dayalı öğretim, kontrol grubuna geleneksel yaklaşımla öğretim yapılmıştır.Başarı testi çalışmanın başında gruplara ön test, öğretim süreci sonunda son test, üç hafta sonra da hatırda tutma testi olarak uygulanmıştır. Yöntemin, öğrencilerin duyuşsal özelliklerine etkisini incelemek için de 15 sorudan oluşan Fen Bilgisi tutum ölçeği kullanılmıştır. Pilot uygulama sonucunda ön test puanları denk olan deney ve kontrol gruplarının son test başarı puanları arasında laboratuvar yönteminin kullanıldığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının hatırda tutma testi puanları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Selimiye Ortaokulunda laboratuvar yöntemine dayalı öğretimle, kontrol grubu kullanılmadan tek grup çalışması yapılmıştır. Ayrıca, Kars Sarıkamış'taki deney grubu öğrencileri ile Marmaris Selimiye'deki tek grup çalışmasına katılan öğrencilerin ön test puanları karşılaştırılmış ve tek grup çalışmasına katılan öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç olarak, laboratuvar yöntemiyle yapılan öğretimin geleneksel yönteme göre öğrencilerin başarı düzeyleri açısından daha etkili olduğu, aynı yöntemin iki farklı bölgede uygulanması ve aradan geçen zamana rağmen işlevselliğini koruduğu saptanmıştır. The purpose of the research is that the effect of the laboratory method on students' success, memory level and sensorial features while teaching acid, base and salt in 8th grade Science and Technology lesson. Experiment group learnt with laboratory-based activities as control group learnt with traditional approach.Success test was applied on students as pre-test at the beginning of the study, last-test at the end and memory test three weeks later. Science and Technology manner scale farming of 15 questions was used to examine of methods' effects an students' sensorial features. As a result of pilot application, it was seen that marks of pre-test were equal on both control and experiment group. There was a reasonable difference in favour of experiment group among the grades of last-test in which laboratory method was used. Any reasonable difference wasn't seen among the results of both groups' memory test. In 2014-2015 education and teaching year in Selimiye Secondary School, by the help of laboratory method, one group study was done without using any control group. Furthermore, grades of experiment group in Sarıkamış, were compared with grades of pre-test one group study in Selimiye and a clear difference was seen in favour of one group study. Finally, it was found that laboratory based teaching was more effective than traditional teaching in terms of success level and laboratory based teaching kept its functionality despite of different zones and different times.
Collections