Yenilenebilir enerjinin eğitim ve istihdam ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada toplumsal bilgi stokunun yenilenebilir enerji kullanımına olan etkisi ve yenilenebilir enerji tüketiminin genel istihdam ile genç istihdam düzeyi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla beş farklı ekonometrik modelden yararlanılmıştır. Eğitim yoluyla edinildiği kabul edilen toplumsal bilgi stokunun yenilenebilir enerji kullanımı ile olan ilişkisini ele alan panel veri modelleri sırasıyla sabit etkili sahte Poisson en çok olabilirlik, sabit etkiler ve sabit etkili panel eşik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Modellerde toplumsal bilgi stokunun göstergeleri olarak kamu eğitim harcamaları, ar-ge harcamaları, orta ve yükseköğretim okullaşma oranları seçilmiştir. Elde edilen sonuçlar ele alınan örneklem kapsamında ar-ge harcamalarının, ülkelerin ekonomik gelişmişlik düzeyi fark etmeksizin yenilenebilir enerji kullanımı ile pozitif ilişki olduğunu göstermiştir. Kamu eğitim harcamalarının pozitif etkisi ise ancak eğitim harcamalarının milli gelire oranının % 7,48'i aşması durumunda gözlenebilmiştir. Okullaşma oranlarına dair elde edilen bulgular da artan okullaşma oranlarının yenilenebilir enerji kullanımı ile pozitif ilişkili olduğunu ifade etmektedir. Özellikle yüksek eğitim düzeyinde ilişkinin kuvvetlendiği söylenebilir. Yenilenebilir enerji kullanımının istihdam etkisini ölçmeye yönelik modeller ise ortak ilişkili etkiler ortalama grup tahmincisi ile tahmin edilmiştir. Tahmin sonuçları yenilenebilir enerji kullanımı ile istihdam arasında negatif ilişki bulunduğunu göstermektedir. Fakat yenilenebilir enerji kullanımına geçiş sürecinden genç istihdamının, genel istihdama oranla daha olumsuz etkilendiği tespit edilmiştir. In this study, the effect of knowledge stock on the use of renewable energy and the effect of renewable energy consumption on general employment and youth employment rate are investigated. For this purpose, five different econometric models are utilized. The models, which are addressing the relationship between knowledge stock and renewable energy use, are analyzed by panel pseudo Poisson maximum likelihood, fixed effects panel regression and fixed effects panel threshold methods, respectively. Research and development spending, public education expenditures, secondary and tertiary school enrollment ratios are chosen as the indicators of social knowledge stock. The results show that the research&development spending is positively correlated with the use of renewable energy regardless of the economic development of the countries. On the other hand, public education expenditure has a threshold effect at 7.48 %. The findings also suggests that increased enrollment ratios are positively related to renewable energy participation. Furthermore, the positive impact of education is found to be stronger at higher education levels. On the other hand, the model to estimate the employment effect of renewable energy use is analysed by common correlated mean group effects approach. Estimation results revealed the negative relationship between employment of renewable energy and employment. However, it can be said that transition to renewable energy is more adversely affects youth employment compared to the general employment of the economy.
Collections