Developing writing skills through drama in EFL classroom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda drama kullanarak yazma becerilerindeki gelişmeyi araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma Buca Fen Lisesinde yürütülmüştür. Örneklem grubu Buca Fen Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencileriydi. Çalışma boyunca yedi saatlik İngilizce dersi aldılar. Birleştirilmiş bir ders planı kullanılmıştır. Her hafta İngilizce derslerinin bir bölümü hem deney grubu hem de kontrol grupları için yazma dersi olarak dizayn edilmiştir. Deney grubunda yazma dersi öncesi ve sonrası drama etkinlikleri uygulanırken, kontrol gruplarında drama etkinlikleri uygulanmamıştır. Bu çalışmada karışık yöntem deseni kullanılmış ve veriler anket, değerlendirme sayfaları, alan araştırma notları ve ön –son test sonuçları kullanılarak toplanmıştır. Çalışma boyunca, İngilizcenin yabancı dil olarak okutulduğu sınıflarda öğrenci yazma becerisi ürünleri analiz edilerek öğretim ve öğrenim süreci gözlenmiştir. Ayrıca, drama etkinliklerinin kullanıldığı yazma derslerine karşı öğrenci tutum ve düşünceleri analiz edilmiştir. Sonuçlar deney grubunda yazma becerisinin geliştirilmesinde istatistiksel olarak anlamlı bir yükselişin olmadığını bize gösterse de, anketlerin, öğrenci bildirimlerinin, öğretmen notlarının sonuçlarına baktığımızda yazma dersindeki drama etkinliklerinin öğrencilerin yazma etkinlikleri performansı üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu ve öğrenci motivasyonlarını artırdığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Yazma becerileri, drama, eğitimsel drama, öğrenci tutum ve düşünceleri, Yabancı dil olarak İngilizce. This study aims to explore the development of writing skills through drama in English as a foreign language (EFL) classroom. It also investigates the effects of drama activities on the development of writing skill in EFL classroom. The study was carried out in Buca Science High School, İzmir, Turkey. The participants were the ninth grade students who took seven hours of English classes during the study. An integrated lesson plan was used in the lessons. Each week one part of the lesson was designed as writing class for both the experimental group and the control groups. Experimental group had drama activities before and after writing classes in EFL classroom while the control groups had lessons without drama activities.In the study a mixed methods design was used and the data were collected via questionnaires, reflection papers, field notes, and pre – post tests. During the study, the teaching and learning processes were observed by analysing the products of students during writing classes in EFL classroom. The attitudes and perceptions of the students towards drama activities in writing classes were obtained and analysed. The results show that although we do not observe a significance increase in the development of writing skills statistically in experimental group, the results of the analysis of the questionnaires, reflection papers, and teacher field notes show that drama activities in writing class have a positive effect on the performance of students in the activities and they increased the motivation of students.Key Words: Writing skills, drama, educational drama, attitudes and perceptions of the students, EFL.
Collections