ELT Teachers` perceptions and practices of task-based language teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin Görev Temelli Dil Öğretim yöntemiyle ilgili görüş veuygulamalarını araştırmaktadır. Çalışma, İngilizce öğretmenlerinin Görev Temelli Dil Öğretimyöntemini sınıflarında uygulama veya uygulamama sebeplerini incelemektedir. Çalışmanınönemli amaçlarından biri sınıflarda dil öğretimi için kullanılan görevlerin ne kadar etkili vefaydalı olduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda, çalışma, sınıf içinde kullanılan görevlerinöğrencilerin hedef dildeki yeterliliklerini ne derece geliştirdiğini ortaya koymak için İngilizceöğretmenlerinin bu yöntemle ilgili fikirlerinin detaylı bir şekilde incelemektedir.Bu çalışma için veriler Jeon be Hanhs (2006) tarafından geliştirilen, bu çalışmaya adapte edilenve İngilizce öğretmenlerinin Görev Temelli Dil Öğretim yöntemiyle ilgili görüşlerini içerenanket, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve sınıf gözlem formuyla toplanmıştır. Katılımcılarkırk İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır, ikisi ilkokulda, yirmi biri ortaokulda, on yedisi lisedeçalışmaktadır. Toplanan veriler nicel ve nitel yöntemlerle analiz edilmiştir. Anket sonuçlarıSPSS 20 kullanılarak incelenmiştir ve betimsel analiz yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeve sınıf gözlemleri nitel yöntemle analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: 1) Muğla'da çalışan İngilizce öğretmenleriGörev Temelli Dil Öğretim yöntemiyle ilgili yüksek düzeyde algıya sahiptir ve bu algı onların buyönteme olumlu tutum sergilemelerine yol açmıştır. 2) Katılımcıların çoğunun bu yöntemisınıflarında kullandıklarını ortaya çıkmıştır ve katılımcılar bu yöntemi kullanma sebeplerini şöylesıraladılar; bu yöntem öğrenciler arasında etkileşimi arttırır, işbirlikçi öğrenme ortamı sağlar veküçük gruplar için uygundur. Bu yöntemi uygulamada ortaya çıkan sorunlar şunlardır; öğrencilerdaha geleneksel dil öğretim yöntemlerine alışkınlar, ders kitaplarındaki materyaller yeterlideğildir ve sınıflar çok kalabalıktır. Bunlara rağmen, İngilizce öğretmenleri Görev Temelli DilÖğretim yönteminin dil öğreniminde en etkili yöntemlerden birisi olduğunu düşünmektedir. 3)İngilizce öğretmenleri, Görev Temelli Dil Öğretim yönteminin ders katılımına ve ders başarısınaolumlu katkısı olduğunu düşünmektedir.ANAHTAR KELİMELER: Görev, Görev Temelli Dil Öğretimi, İngiliz Dili Eğitimi, DersBaşarısı, Ders Katılımı. This study investigates ELT teachers' perceptions and practices of Task-based LanguageTeaching (TBLT). It deals with ELT teachers' perception towards TBLT and the reasonsteachers implement TBLT or avoid this method. One of the aims of the study is to find out theeffectiveness of tasks used in the classrooms. It analyzes the contribution of the tasks to the classparticipation and course achievement. In this respect, the study focuses on teachers' perspectiveabout TBLT in detail in order to reveal how tasks give learners chance to develop theirproficiency in the target language.The data were collected by means of a questionnaire adapted from Jeon and Hanh's TeacherQuestionnaire (2006), semi-structured interview and classroom observation. The participantsconsisted of 40 ELT teachers in Muğla, two of them were primary school teachers, twenty oneof them were secondary school teachers, seventeen of them were high school teachers. The datawere analyzed through quantitative and qualitative techniques. The data obtained fromquestionnaire were analyzed by SPSS 20 software program. The findings from semi-structuredinterview and classroom observation were analyzed qualitatively.Research findings indicate that: 1) ELT teachers in Muğla had higher level of understanding oftasks and TBLT, thus they held positive attitudes towards TBLT implementation. 2) Majority ofthe participants stated that they implemented TBLT in their classes because of the fact that TBLTimproved learners' interaction skills, it created a collaborative learning environment and it wasappropriate for group works. The challenges they faced were those; the students were used tomore traditional methods, materials in textbooks were not proper for using TBLT and classroomswere too crowded. Despite the challenges, they believed that TBLT was one of the best methodsfor language learning. 3) ELT teachers believed that TBLT made contribution to courseachievement of the learners by encouraging classroom participation.KEY WORDS: Task, Task-based Language Teaching (TBLT), English Language Teaching(ELT), Course Achievement, Class Participation.
Collections