Activating elt students` vocabulary in their academic writing through vocabulary notebooks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, kelime defteri tutmanın İngiliz Dili Eğitimi alan öğrencilerin akademik yazılarındaki kelimeleri aktif hale getirmedeki etkilerini araştırmaktır. Kelime bilgisi her türlü iletişim şeklinin anahtarı olduğu için dil ediniminin çok önemli bir unsurudur. Gerekli kelime bilgisine sahip olmadan iletişimde hedeflenen anlamı iletmek neredeyse imkansızdır. Akademik kelimeler diğer kelimeler kadar sıklıkla kullanılmadığı için bu durum akademik bağlamda çok daha zorlayıcıdır. Bu sebeple, gerek pasif gerekse aktif akademik kelime edinimi öğrenciler için çok daha zordur. Öte yandan, İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin sadece pasif değil aynı zamanda aktif akademik kelime kullanmayı gerektiren pek çok görevle uğraşmaları gerekmektedir. Bireysel öğrenme şekillerine uygun doğru stratejiyi kullanmak bu zorlayıcı süreçte öğrenciler için önem teşkil eder. Saptama, sosyal, bellek, bilişsel ve üst bilişsel olmak üzere beş temel kelime öğrenme stratejisi vardır. Kelime defteri tutma; bilinmeyen kelimeleri tanımlama, tahmin etme, çıkarım yapma, etiketleme, listeleme, görselleştirme ve sınıflama yeterliliklerini gerektiren bilişsel bir kelime öğrenme stratejisidir. Bu çalışmanın verileri ön ve son kelime testleri, ön, dört adet izleme ve son yazma görevleri ve ayrıca uygulama boyunca araştırmacı tarafından tutulan notlardan elde edilmiştir. Katılımcılar Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin İngiliz Dili Eğitimi bölümündeki birinci sınıf öğrencilerinden meydana gelmektedir. Kontrol grubu 10 bayan ve 9 erkek olmak üzere 19; deney grubu ise 15 bayan ve 7 erkek olmak üzere toplam 22 kişiden oluşmaktadır. Her iki gruptaki katılımcılara da aynı akademik kelimeler aynı kitabı kullanarak verilmiştir. Öte yandan, deney grubuna kelime defterleri tanıtılmış ve bu gruptaki katılımcılardan bu defterleri çalışmanın uygulama süreci boyunca tutmaları istenmiştir. Tüm katılımcılara toplamda 144 akademik kelime verilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre kelime defteri tutmanın öğrencilerin akademik yazılarındaki kelimeleri aktif hale getirmede olumlu yönde bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Bu süreçte kelime defteri tutan katılımcıların hedef kelimeleri, yazılarında daha etkili ve sıklıkla kullandıkları ve aktif kelime becerisi gerektiren tamamen kelime dönüştürme sorularından oluşan son testin ikinci bölümünde daha başarılı oldukları gözlenmiştir. İki grubun da izleme yazılarındaki puanları incelendiğinde, deney grubunun hedef kelime kullanımında doğrusal bir artış olduğu görülmüştür. Bu bulgular ışığında, uzun vadede sistematik bir şekilde kelime defteri tutmanın pasif kelime bilgisini aktif hale getirmeye yardımcı olduğu gözlenmiştir. Araştırmacı güncesinden elde edilen bulgular, çoğu katılımcının kelime defteri tutmanın yazılarındaki ve kelime edinim süreçlerindeki olumlu etkileri konusunda hemfikir olduğunu göstermektedir. Ancak bu katılımcılar, kelime defteri tutmanın çok fazla emek ve zaman gerektirdiğini düşündükleri için bu defterleri tutmaya devam etme niyetlerinin olmadığını belirtmişlerdir. Strateji eğitimi ve yönlendirme, öğrencilerin harcadığı zaman ve emeği azaltabilecek kelime defteri tutma ipuçları vererek bu problemin çözümüne yardımcı olabilir. Kelime defteri tutmanın öğrenci tarafından özerk bir şekilde kullanılabilmesinin uzun bir süreç gerektirmesi sebebiyle, bu uygulamanın eğitim yılının en başında müfredata yerleştirilmesinin gerekli olduğunu da belirtmek gerekir. Ayrıca, pasif kelime bilgisini aktif kelime bilgine dönüştürmek de alıştırma ve genişletilmiş tekrarla geliştirilmesi gereken uzun bir süreçtir. Anahtar Kelimeler: Kelime defteri tutma, Akademik yazma, Pasif kelime bilgisi, Aktif kelime bilgisi, Kelime öğrenme stratejileri. The main purpose of this study is to examine the effects of keeping vocabulary notebooks on activating ELT students' vocabulary in their academic writing. Vocabulary is a vital element in language acquisition as it is the key of any types of communication. Without having the knowledge of essential vocabulary, it is almost impossible to convey the intended meaning in communication. The situation is more challenging in academic contexts because academic vocabulary items are not used as frequently as other vocabulary items. For this reason, it is much more difficult for learners to gain academic vocabulary either receptively or productively. On the other hand, ELT students are supposed to deal with tasks in which they should use not only receptive but also productive academic vocabulary knowledge. Using the right strategy which is suitable for the individual learning styles of the learners is significant for learners in this challenging process. There are five basic vocabulary learning strategies as determination, social, memory, cognitive and metacognitive strategies. Keeping vocabulary notebook is a cognitive vocabulary learning strategy which requires identifying unknown words, predicting, inferring, labelling, listing, visualising, and classifying. The data of this study were obtained through pre- and post-vocabulary tests, pre-writings, four process-writings, post-writings and notes taken by researcher throughout the treatment process. The participants are composed of two first year classes of the ELT department of Muğla Sıtkı Koçman University. The control group consists of 19 participants as 10 females and 9 males and the experimental group consists of 22 participants as 15 females and 7 males. The participants in both groups were exposed to the same academic vocabulary items by using the same course book. On the other hand, the experimental group was introduced vocabulary notebooks and the participants in this group were asked to keep them throughout the treatment process. 144 academic vocabulary items were taught in total to all participants. The findings of the study reveal that keeping vocabulary notebooks has a positive effect on activating students' vocabulary in their academic writings. It is observed that the participants who kept vocabulary notebooks in this process used the target vocabulary items more effectively and frequently in their writings and they did better in the second part of the post-vocabulary test totally consisting of word formation questions which require productive vocabulary knowledge more. When the scores of the both groups in process-writings are examined, it is seen that there is a linear progress in the use of target vocabulary in the experimental group. In light of these findings, it can be concluded that keeping vocabulary notebooks systematically helps activating receptive vocabulary knowledge in the long term. The data obtained from researcher's journal showed that most of the participants agreed the positive effects of keeping vocabulary notebooks on their writings and vocabulary acquisition process. Nevertheless, they reported that they did not intend to continue keeping the notebooks as they thought it required so much effort and time. Strategy training and guidance can help to solve this problem by identifying tips of keeping vocabulary notebooks which can reduce the time and effort of the students. It should be also clarified that vocabulary notebook implementation needs to be incorporated into the curriculum from the very beginning of the education year as it is a long process to use it autonomously by the learners. At the same time, turning receptive vocabulary knowledge into productive is a long progress which should be fostered by practice and extended rehearsals. Key words: Keeping vocabulary notebooks, Academic writing, Receptive vocabulary knowledge, Productive vocabulary knowledge, Vocabulary learning strategies.
Collections