Amerikan arşiv belgeleri ışığında İzmir Uluslararası Koleji
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyanın güçlü devletlerinden biri olan Osmanlı Devleti, tarih boyunca çeşitli dil, din, ırk ve siyasal rejime sahip ülkeleri bünyesinde bulundurmuştur. Osmanlı Devleti'nin toplum yapısı, ırklar, dinler ve gruplar arası bir denge içerisinde düzenlenmiştir. Azınlık ve yabancılar da Osmanlı toplumunda yer almışlardır. Ticaretin ve gelişmişliğin ileri düzeyde olduğu liman kenti İzmir'de de yabancı ve azınlıkların sayısı oldukça fazla olmuştur. 1820 yılında Pliny Fisk ve Levi Parsons'un İzmir'e gelmesiyle başlayan süreçten sonra bu şehre gelen misyonerlerin saylarında artış gözlenmiş ve buraya bir istasyon kurulmuştur. Misyonerler İzmir'de faaliyet alanlarını genişletmek için dini çalışmalarla işe başlamışlardır. Tüm halkı gerek dağıttıkları broşürler gerekse anlattıkları dini bilgilerle etkilemeye çalışmışlardır. Önemli faaliyet alanlarından biri de eğitim olmuştur. 1891 yılında İzmir'e okul açmışlardır. Burada faaliyetlerini sürdürme imkânı bulmuşlardır. Okul, ilk açıldığında erkek okulu olarak faaliyet göstermiştir. İzmir'de tüm ırktan kesime hitap etmek için tüm gücüyle çalışan misyonerler okulun faaliyet alanını genişletmiştir. Okul 1934 yılında kapatılmıştır. Ancak ACI ismi ile tekrar açılarak özel okullar statüsünde eğitim hayatına devam etmiştir. Günümüzde İzmir Amerikan Koleji adı ile eğitim öğretim vermektedir. Anahtar Kelimeler: Board Teşkilatı, Misyonerlik, İzmir, Uluslararası Kolej, Eğitim-Öğretim The Ottoman Empire, one of the world's strongest states, throughout the history, had had many countries which had several languages, religious, race and political regimes. The structure of the Ottoman Empire was arranged in a balanced with races, religious and groups. There were also minorities and foreigners in The Ottoman Empire. In the port city of İzmir where trade and development is advanced the number of the minorities and foreigners had been considerable. In 1820, after Pliny Fisk and Levi Parsons had come to İzmir, there was an increase on the number of missionaries and then they set a unit here. They started with religious studies to expand the activities in İzmir. They tried to affect all the community by brochures and religious advices. One of their important activities is education. In 1891, they established a school here and they had a change to carry on their activities. The school was only for boys when it first opened. To appeal all race, missioners working with all strength expanded the school's activities. The school was closed in 1934. However, it has reopened with the name of the ACI and it has continued its activities as a private school. Today, the name of this school is 'Amerikan Koleji' 'American Collage'Keywords: Board Organization, Missionary, İzmir, International Collage, Education
Collections