Yeşil tersine lojistik ürünlere ilişkin kalite algısı ve risk algısı ile difüzyon arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada genel olarak yesil tersine lojistik ürünlere iliskin kalite algısı verisk algısı ile difüzyonu (yayılım) arasındaki iliĢkiler incelenmiĢtir. Bu kapsamdageliĢtirilen araĢtırma modeli; Gaziantep'te ikamet eden farklı meslek gruplarındakitüketiciler üzerinde yüz yüze anket tekniği kullanılarak elde edilen veriler YapısalEsitlik Modeli (SEM) kurularak AMOS istatistik programı ile test edilmistir.Bu çalıĢmada elde edilen bulgulara göre kalite algısı ve risk algısı ile yeĢiltersine lojistik ürünlerin difüzyonu arasında iliĢkiler olduğu kanıtlanmıĢtır.ÇalıĢmada risk çeĢitlerinin (fonksiyonel, psikolojik, sosyolojik, finansal) kalitealgısını negatif yönde etkilediği, fiziksel riskin kalite algısını etkilemediğigörülmüstür. Kalite algısının ise yesil tersine lojistik ürünlerin difüzyonunu pozitifyönde; risk (psikolojik ve sosyal risk) algısının ise negatif yönde etkilediği tespitedilmiĢtir. Ayrıca tüketicilerin yeĢil tersine lojistik (YTL; Green Reverse Logistics:GRL) ürünlere iliĢkin risk algısı, kalite algısı ve difüzyonu değiĢkenlerinindemografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmistir. In this study, the relationship between quality perception and risk perceptionand diffusion variables related to green logistics products is examined. In thiscontext, the research model which was developed and were tested on consumers indifferent occupational groups residing in Gaziantep with using face-to-face surveytechnique. The obtained data were tested in AMOS statistical program byestablishing Structural Equation Model (SEM).According to the findings obtained in this study, it was found that there is arelationship between quality perception and risk perception and green reverse logisticproduct diffusion. In this study, it has been observed that risk types (functional,psychological, sociological, financial) influence negatively on quality perceptionwhile physical risk does not seem influence the quality perception. Qualityperception affects GRL (Green Reverse Logistics) diffusion positively; whereasperceived risk (psychological, sociological) was found to affect diffusion in thenegative direction. It has been determined that the quality perception, risk perception,and GRL product diffusion variables differ according to the demographiccharacteristics of the individuals.
Collections