Sahte hayatlar: Bir kültür endüstrisi ürünü olarak televizyon dizileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eleştirel Teori, Toplumsal Araştırmalar Enstitüsü'nde bir araya gelen düşünürlerin geliştirdiği bir teoridir. Kültür çalışmalarında önemli bir payı olan teorinin geliştirdiği argümanlar, özellikle de Kültür Endüstrisi kavramı günümüz toplumlarına uyarlanabilir niteliktedir. Çalışmada Eleştirel Teori'nin geliştirdiği Kültür Endüstrisi kavramı ve günümüzde yayınlanan televizyon dizilerinin yansıttığı sahte hayatlar temel konumuzdur. Bu bağlamda televizyon dizilerinin kültür endüstrisi ile hangi noktalarda örtüştüğü ele alınmaktadır. Dizilerdeki gündelik hayat (kılık kıyafet biçimleri, lüks tüketim, toplumsal cinsiyet rolleri, aile olgusu ve iletişimsel dilin kullanım şekilleri) irdelenmesi gereken önemli bir husustur. Çalışmada yapılan saptamalar semiyoloji adı verilen simge, sembol ve işaretlerin anlamlandırılması yöntemi ile yapılmaktadır. Böylece televizyon dizilerinde izler kitleye yansıtılan kültürel kodların ortaya konması çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Dizilerde kültür endüstrisinin çözümlenebilmesi için Yeter, Kiralık Aşk, Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz ve Fazilet Hanım ve Kızları dizileri incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel Teori, kültür endüstrisi, sahte hayatlar, televizyon dizileri, tüketim kültürü. Critical Theory is a theory that developed by thinkers who come together at the Institute of Social Research. The arguments that developed with the theory, which has an important part in culture studies, in particular the concept of cultural industry, is adaptable qualify to today's societies.In the study , the concept of the Cultural Industry which has developed by the Critical Theory and the fake lifes reflected with the television series published today is our main subject. In this context, it is examined which points the television series overlaps with the Cultural Industry. Daily life in the series , (sytles of clothing , luxury consumption , gender roles , family facts and the forms of using communicative language) is an important issue to be examined. The determinations which are made in the study done with the method called semantic that is interpreting signs , symbols and marks. Thus, revealing the cultural codes reflected to audiences created the purpose of the study. It is examined on the series named Yeter (Enough) , Kiralık Aşk (Rent Love), Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz ( A Bandit Cannot Be Rule To the World), Fazilet Hanım ve Kızları (Ms. Fazilet and Her Daughters) in order to solve the Cultural Industry in the series.Key Words: Critical Theory , cultural industry , a fake live , television series , consumption culture.
Collections