Türkiye`deki tatlı tüketim alışkanlıkları: Y kuşağının (18-25 yaş arası) incelenmesine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mutfak kültürü, yeme içme ve toplumun düzeni, yiyeceklerin diğer kültür elemanlarıyla ilişkisi, yemeklerin içine konan gıdalar gibi alt başlıkları kapsayan bir tanım olmakla birlikte, toplumu oluşturan bireyler tarafından kültür sonucunda öğrenilen, bir sonraki nesle aktarılan, beslenme davranışlarının tümünü kapsamaktadır. Tüketim alışkanlıkları da mutfak kültürüne paralel bir tanım içermektedir. Bir toplumda tüketilen gıdalar, sunum şekilleri, tercihler, yemek yeme adabı, tarih boyunca gelişen ritüeller, sanayileşme ve teknoloji gibi unsurlar tüketim alışkanlıklarının oluşmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada, foodie olarak nitelendirilen Y kuşağının tatlı tüketim alışkanlıklarını ölçmek amaçlanmıştır. Y kuşağının tatlı tüketim alışkanlıklarını ölçmek için 18-25 yaş arasındaki Y kuşağına mensup 390 bireye anket yöntemi uygulanmıştır. Anket verileri, Türkiye'de 2016-2017 döneminde İstanbul, Gaziantep, Konya illerinde ikamet eden katılımcılarla yüz yüze görüşülerek ve farklı bölgelerden insanların bulunduğu sosyal medya platformu (Facebook) üzerinden online olarak toplanmıştır. Y kuşağının kişisel özelliklerinin tatlı tüketim alışkanlıklarına etkisi Bağımsız Örneklemler T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Korelasyon Analizi ile ölçümlenmiştir. Y kuşağının demografik özelliklerinin tatlı tüketim alışkanlıklarına dağılımı, nerede, nasıl, ne zaman tatlı tükettiği, Y kuşağına mensup kişilerin tatlı tüketimine bakış açısı gibi sonuçlar anket sonucunda verilerin frekans ve yüzde dağılımlarının değerlendirilmesi ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonunda Y kuşağının tatlı tüketim alışkanlıklarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde Y kuşağının geliri artıkça tatlının lezzetine daha da önem verdiği görülmektedir. Tatlıları sık tüketen Y kuşağı üyelerinin tatlının sunumuna dikkat ettiği tespit edilmiştir. Culinary culture is a definition which contains subtitles like eating and drinking habits and society regulations, relations between food and other cultural components as well as all of the alimantation behaviour which passes down to next generation and learned as a result of culture by the individuals who compose the society. Consumption habits also have a parallel definition with culinary culture. In a society, foods which have been consuming, presentation methods, preferances, eating manners, rituals throughout history, industrialization and technology play a signifficant role on formation of consumption habits. In this study, it was aimed to measure consumption habits of generation Y which are called as foodies. To measure the consumption habits of generation Y, a survey was applied to 390 people who are between 18-25 years old. Survey data were collected online through the social media platform (Facebook) where participants residing in Istanbul, Gaziantep and Konya in 2016-2017 in Turkey. The effects of Y generations personnel traits on dessert consumption habits were evaluated by T-test, On way Varians Analysis and Correlation Analysis. Results like distribution of Y genarations demographical characteristics according to dessert consumption habits, Y genarations viewpoint to dessert consumption and how, when, where they consume desserts were obtained at the end of the surveys from assessment of percantage and frequences of datum. As a result, signifficant differences were appointed from Y generations dessert consumption habits. According to findings, it was concluded that when Y genaration earn more, they tend to give more importance to find pleasure in desserts. It was also reviewed that, Y genaration members who consume desserts often pay attention to presentation of dessert.
Collections