Show simple item record

dc.contributor.advisorİkiz, Sezer Sabriye
dc.contributor.authorÇibik, Bayram
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419207
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İngiliz Dili Eğitimi (ELT) bağlamında Tersyüz Eğitim Modeli kullanımının öğrenen özerkliği üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu araştırma aynı zamanda öğrencilerin Tersyüz Eğitim Modeli üzerine tutumlarını da incelemeyi amaçlar. Çalışmanın örneklemini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde okuyan ve 2016-2017 akademik yılı güz döneminde Materyal Geliştirme ve Değerlendirme dersini alan 37 ELT son sınıf öğrencisi oluşturur. Araştırma karma desenli olarak tasarlanmış olup, araştırma dahilinde hem nitel hem nicel veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında anketler, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiş, nitel verilerin analizi ise araştırmacı tarafından betimsel analiz tekniği kullanarak yapılmıştır. Öğrencilerin Tersyüz Eğitim Modeli üzerine çoğunlukla olumlu yorumlar yapmışlardır. Analizler sonucunda İngiliz Dili Eğitimi bağlamında Tersyüz Eğitim Modeli kullanımının öğrenen özerkliğini arttırıcı ve öğrenme sürecini geliştirici etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study aims to find out the effects of Flipped Classroom Model (FCM) on learner autonomy in English Language Teaching (ELT) context. It also tries to investigate students' perceptions on Flipped Classroom Model. Participants of the study were 37 senior ELT students who undertook the Materials Development and Evaluation course in Muğla Sıtkı Koçman University in spring term of 2016-2017 academic year. A mixed method approach was employed where qualitative and quantitative data were collected through multiple tools including questionnaires, semi-structured interviews and weekly student journals. Quantitative data were analyzed using SPSS software. Qualitative data were analyzed by the researcher, using descriptive analysis technique. Students' reflections on Flipped Classroom Model were mostly positive. They mentioned FCM as a motivating, flexible and an effective way of learning. The results revealed that using Flipped Classroom Model in ELT context enhanced students' learner autonomy and their learning process.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of flipped classroom model on learner autonomy
dc.title.alternativeTersyüz eğitim modelinin öğrenen özerkliği üzerine etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10165937
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483102
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess