Gaziantep`te ön lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer planlamaları ve turizm sektörüne ilişkin algılarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm endüstrisinde yaşanan hızlı gelişim ve değişimle birlikte önemli istihdam olanaklarının ortaya çıktığı görülmektedir. Bu doğrultuda turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu kalifiye iş gücünün eğitimli olması gerektiği kaçınılmaz bir gerçektir. Türkiye'de turizm sektörünün ara eleman ihtiyacını karşılayan Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokullarında eğitim gören öğrencilerin, turizm sektörüne ilişkin görüşleri ile kariyer planlamaları hem kendileri hem de sektör açısından önem arz etmektedir. Yapılan bu araştırmanın temel amacını, Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulunda turizm eğitimi alan ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarını yaparken hangi unsurlara dikkat ettikleri ile turizm sektörüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi oluşturmaktadır. Bununla birlikte, öğrencilerin mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri işletmeden beklentilerini ve turizm sektörüne ilişkin görüşlerini belirleyerek bu görüşlerin demografik ve tanıtıcı özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının analiz edilmesi bu araştırmanın diğer amaçlarını oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için 01.05.2017-19.05.2017 tarihleri arasında Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulunda eğitim gören 165 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin sektöre ilişkin görüşlerini değerlendirmek üzere hazırlanan sorular, `iş sağlığı ve güvenliği, performans nitelikleri, eğitim, sektörün niteliği, sektörün itibarı, sektörde çalışma koşulları, ücret, sosyal haklar ve sektörün iş zorluğu` olmak üzere 9 boyuttan oluşmaktadır. Öğrencilerin mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri işletmeden beklentilerine yönelik hazırlanan sorular ise, `iş yerinin kurumsallığı, ücret ve sosyal haklar, işin manevi tatmini, çalışma koşulları ve etkili motivasyon` olmak üzere 5 boyut altında sınıflandırılmıştır. Yapılan bu araştırma sonucunda, öğrencilerin mezuniyet sonrası kariyer planlamalarında, çalışacakları işletmedeki manevi tatmine önem verdikleri ve öğrencilerin sektöre ilişkin görüşlerinde sektörün çalışma koşullarına dikkat ettikleri tespit edilmiştir. Bununla beraber, öğrencilerin sosyal haklar ve ücret konularını yetersiz buldukları, öğrencilerin büyük bir bölümünün daha önce turizm sektöründe hiç çalışmadığı, çalışan öğrencilerin ise yiyecek-içecek işletmeleri ile otel işletmelerinde çalıştıkları, öğrenciler turizm okulunda eğitim görmeyi kendileri seçmiş olmalarına rağmen, imkân olması durumunda turizm dışında bir okulda eğitim görmeyi istedikleri ve öğrencilerin yarısından fazlasının turizm sektöründeki kariyer olanakları hakkında kısmen bilgi sahibi olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, öğrencilerin büyük çoğunluğu mezun olduktan hemen sonra ve mezun olduktan 10 yıl sonra kendi iş yerini kurmak istedikleri araştırmadan elde edilen bir sonuçtur. With the rapid development and change experienced in the tourism industry, significant employment opportunities are observed. In this direction, it is an inevitable fact that the qualified work force that the tourism sector needs is trained. Intermediate staff meets the needs of the tourism sector in Turkey students studying in Tourism Vocational School, the opinions of the tourism sector and career planning are important for both themselves and the sector.The main aim of this study is to determine the elements of tourism students who are studying tourism in Gaziantep University Tourism and Hotel Management Vocational School and to determine their opinions about tourism sector. In addition,,the purpose of this study is to analyze the expectations of the students from the company they want to study after graduation and their opinions on the tourism sector and to analyze whether these views differ according to their demographic and identifiable characteristics.In order to achieve this aim, a questionnaire was applied to 165 students attending the Tourism and Hotel Management Vocational School of Gaziantep University between 01.05.2017-19.05.2017. Questions to evaluate the views of students about the sector in the research, `occupational health and safety, performance qualifications, education, the quality of the industry, the reputation of the industry, working conditions in the sector, wages, social rights, sector work difficulties` it consists of 9 dimensions. Questions prepared for the expectations of the students after graduation, `the institutionalization of the workplace, wage and social rights, spiritual satisfaction of work, working conditions, effective motivation` is classified under 5 dimensions. At the same time, it was found that the students found the social rights and wage issues insufficient, it was determined that most of the students had never worked in the tourism sector before, while the students working in food and beverage companies and hotel businesses were found to be working. Although students have chosen to study in a tourism school, they want to study in a school other than tourism and more than half of the students have a partial knowledge of career opportunities in the tourism sector. Finally, the majority of the students obtained a research result that they want to establish their own business 10 years after graduation and 10 years after graduation.
Collections