The role of English language teachers` TPACK regarding high school students` acceptance of mobile learning tools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim teknolojisi eğitiminin her alanında uygulanmaktadır ve mobil öğrenme araçları da bu teknolojinin bir parçasıdır. Bu nedenle alan ve pedagojik bilgiyle bağlantılı olarak teknolojinin kullanılması daha çok önem kazanmıştır. Öğretmenler, uygun yöntem ve teknikler ile teknolojiyi öğretme ve öğrenme sürecine harmanlayabilmek için gerekli bilgiye sahip olmalıdırlar. Bu çalışma lise öğrencilerinin mobil araç kullanım alışkanlıklarını, öğrencilerin algısıyla İngilizce öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisini (TPAB) ve öğrencilerin mobil öğrenme araçlarını kabul düzeyini anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, nicel araştırma modeli benimsenmiştir. Nicel veriler Muğla şehir merkezindeki bir lisenin 352 öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmaya yalnızca bir okul dahil edilmiştir ve bu okul uygun örnekleme tekniği ile kararlaştırılmıştır. Veriler iki ölçek aracılığı ile toplanmıştır. Bu ölçeklerden ilki Tseng (2016) tarafından geliştirilen TPACK ölçeği, bir diğeri ise Özer ve Kılıç (2017) tarafından geliştirilen mobil öğrenme araçlarını kabul ölçeğidir (MÖAKÖ). Çalışmanın bulgularına göre lise öğrencileri İngilizce öğretmenlerinin alan bilgisine dair olumlu yargılar taşımaktadır. Ancak öğretmenlerinin diğer bilgi türleri hakkında kararsız kalmışlardır. Öğrenciler mobil öğrenme araçlarını olumlu algıyla kabul etmişlerdir. Çalışma öğrencilerin algısındaki TPAB arttıkça mobil öğrenme araçlarını kabul düzeyinin de arttığı sonucuna varmıştır. Daha genellebilir sonuçlar için karma araştırma modeli ve daha çok katılımcının yer aldığı çalışmalar yapılmalıdır. Educational technology has been applied in all areas of education and mobile learning tools are one of the components of educational technology. That is why knowing how to apply technology in accordance with content, and pedagogy has gained more importance. Teachers should have adequate knowledge to integrate technology into learning and teaching process with suitable methods and techniques. This study aimed to understand mobile tool use of high school EFL learners, student-perceived technological pedagogical content knowledge (TPACK) and mobile learning tools acceptance of the students. To collect and analyze data, a quantitative research design with survey methodology was employed. Quantitative data were collected from 352 high school students in Muğla city center in the spring term of 2017-2018 Academic Year. The participants were determined by via convenience sampling techniques and only one state school with all students was included in the study. The data were collected by means of two scales. One of them was TPACK scale developed by Tseng (2016) and the other was Mobile Learning Tools Acceptance Scale (MLTAS) developed by Özer and Kılıç (2017). The findings revealed that high school students agreed EFL teachers' content knowlegde, but they were unsure about other knowledge domains. They were also found to have positive perception of mobile learning tools. The study concluded that the higher knowledge the students perceived the higher acceptance of mobile learning tools they developed. In order to have more generalizable results, further studies with a mixed method and more participants should be conducted.
Collections