Ters yüz sınıf modelinin beşinci sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hızla ilerlediği 21.yy toplumunda, gelişmeleri takip etmede en büyük etkenin fen bilimleri olduğu bilinmektedir. Ezbercilikten uzak, bilimsel bilgiye ulaşabilen, problem çözebilen, üretebilen, denetime açık olan ve takım çalışması yapabilen bireylerin yetişmesi 21.yy toplumuna ayak uydurabilmek adına önemlidir. Bilimsel epistemolojik inanç özelliklerinden bireyin bilgiyi bir ihtiyaç olarak görmesi, gereksinim duyduğu bilginin farkında olması, karar verme, eleştirel düşünme, öğrenme hızının farkında olması gibi ve 21.yy özelliklerinden eleştirel düşünme, öz yönelim, karar verme gibi birçok özelliğin ortak olması nedeniyle bu iki değişken aynı çalışmada birlikte kullanılmıştır. Öğrenme ortamı oluşturulurken kullanılan yöntem ve tekniklere dikkat edilmelidir. Öğrencilerin teorik dersi evde videolar üzerinden takip ettiği sınıf içinde ise öğrencilerin aktif olduğu, iletişim, işbirliği, yaratıcılık gibi özelliklerinin ön plana çıktığı yöntem ters yüz sınıf modelidir. Bu araştırmanın amacı ters yüz sınıf modelinin beşinci sınıf öğrencilerinin 21.yy becerileri ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisinin belirlenmesidir. Çalışmanın amacı TYS modelinin bilimsel epistemolojik inançlara ve 21.yy becerilerine etkisini incelemek olduğundan ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Muğla ilinin bir ilçesinde öğrenim gören 5. Sınıf ortaokul öğrencileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil edecek şekilde çalışmanın yapıldığı ortaokulda bulunan deney ve kontrol grubu 5. Sınıf şubesi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği` ve `21. Yüzyıl Öğrenme Becerilerinin Kullanılma Düzeyi Envanteri` kullanılmıştır.Bilimsel epistemolojik inanç ölçeği otorite ve doğruluk, bilgi üretme süreci, bilginin kaynağı, akıl yürütme ve bilginin değişebilirliği alt boyutlarından oluşmaktadır. 21. yüzyıl öğrenme becerilerinin kullanılma düzeyi envanteri ise aktif öğrenme becerisi yeterlik düzeyi, öğrenmeyi öğrenme becerisi yeterlik düzeyi, problem çözme becerisi yeterlik düzeyi, işbirliği ve iletişim becerileri yeterlik düzeyi alt boyutlarından oluşmaktadır. Çalışmada ulaşılan veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 22 programında analiz edilmiştir. İlk olarak bilimsel epistemolojik inanç ölçeğinden ve 21. yüzyıl beceri düzeyi envanterinden ulaşılan puanların dağılımlarının normal olup olmadığını belirleyebilmek için normallik analizi yapılmıştır. Bilimsel Epistemolojik İnanç Ölçeği ve 21. Yüzyıl Beceri Düzeyi Envanterine ilişkin veriler normal dağıldığı için parametrik istatistikler kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi; Bağımsız t-testi ve Bağımlı t-testi ile yapılmıştır.Araştırma neticesinde deney ve kontrol gruplarının bilimsel epistemolojik inanç düzeyleri ön test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Deney ve kontrol gruplarının bilimsel epistemolojik inanç düzeyleri son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Deney ve kontrol gruplarının 21. yüzyıl beceri düzeyleri ön test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Deney ve kontrol gruplarının 21. yüzyıl beceri düzeyleri son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inanç düzeyleri ön test- son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin 21. yüzyıl beceri düzeyleri ön test- son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Anahtar kelimeler: Fen Eğitimi, Bilimsel Epistemolojik İnanç, 21.Yüzyıl Becerileri, Ters Yüz Sınıf Modeli In the 21st century society where scientific and technological developments are rapidly progressing, it is known that science is the most important factor for following the developments. It is important to educate individuals who are far from memorization, have access to scientific knowledge, can solve problems, can produce, are open to control and can work as a team in order to keep up with the 21 st century society. The characteristics of the scientific epistemological belief such as the individual see the knowledge as a need, aware of the knowledge that need, decision-making, critical thinking, aware of the speed of learning and the characteristics of 21st century such as critical thinking, self-orientation, decision-making have common properties and so these two variables were used in the same study.When creating the learning environment, the used methods and techniques should be considered. It is flipped classroom that at home where students follow the theoretical lesson on video and in the classroom where students are active, students' characteristics of communication, collaboration, creativity are enhanced. The aim of this study is to determine the effect of flipped classroom model on fifth grade students' 21st century skills and scientific epistemological beliefs. The aim of the study was to examine the effect of the TYS model on scientific epistemological beliefs and 21st century skills and so quasi-experimental design with pre-test and post-test control group was used. The population of the study consists of 5th grade secondary school students studying in a district of Muğla in 2017-2018 academic year. The sample of the study consists of experimental and control groups, representing the population, consisting of 5 th grade middle school student. As a data collection tool; The Scientific Epistemological Beliefs Scale and the Use of 21st Century Learning Skills Inventory were used.The scientific epistemological belief scale consists of the authority and accuracy, the process of generating information, the source of knowladge, reasoning and the interchangeability of knowledge. 21st century learning skills inventory has sub-dimensions of, the competency level of active learning skills, the competency level of learning skills, the competency level of problem solving skills, the competency level of collaboration and communication skills.The data obtained from the study were analyzed in the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 22 program. First of all, the normality analysis was conducted to determine whether the distributions of scores obtained from the scientific epistemological belief scale and the 21st century skill level inventory are normal. Since the data on the scientific epistemological belief scale and the 21st century skill level inventory were distributed normally, parametric statistics were used. Data analyzed in research; by independent t-test and dependent t-test. There was no significant difference between the sub dimensions of the epistemological beliefs mean pre-test scores of the control group and the experimental group. There was no significant difference between the sub dimensions of the epistemological beliefs mean post-test scores of the control group and the experimental group. There was no significant difference between the sub dimensions of the 21st century skill mean pre-test scores of the control group and the experimental group. There was no significant difference between the sub dimensions of the 21st century skill mean post-test scores of the control group and the experimental group. There was no statistically significant difference between the pretest and posttest epistemological beliefs scores of the experimental group and also control group students. There was no statistically significant difference between the pretest-posttest 21st-century skill levels scores of the experimental group and control group.Keywords: Science Education, Scientific Epistemological Belief, 21st Century Skills, Flipped Classroom Model
Collections