Kişilik ve girişimci kişilik özelliklerinin sosyal girişimcilik yönelimine etkisi üzerine TR63 bölgesinde bir araştırma: Üniversite öğrencileri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal girişimcilerin bir ülkenin sosyal, ekonomik, kültürel ve çevresel zenginliğine yaptıkları katkı giderek daha fazla kabul görmeye başlamıştır. Sosyal ve girişimcilik kavramlarının birleşiminden meydana gelen sosyal girişimcilik kavramı, sosyal sorunlara çözüm bulmak amacıyla ortaya çıkmıştır. Sosyal girişimcilik, sosyal bir değer sunma, sosyal değer yaratma, sosyal dönüşümü sağlama, sosyal sorunlara çözüm bulma ve fırsatları kovalama faaliyetidir.Bu çalışmanın temel amacı kişilik ve girişimci kişilik özelliklerinin sosyal girişimcilik yönelimi üzerindeki etkisini araştırmak ve aynı zamanda kişilik özellikleri, girişimci kişilik özellikleri ve sosyal girişimcilik yönelimi ile sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında Goldberg'in (1992) `Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeği`, Bozkurt'un (2005) `Girişimci Kişilik Özellikleri Ölçeği`, Nga ve Shamuganathan'ın (2010) `Sosyal Girişimcilik Yönelimi Ölçeği` ve sosyodemografik sorulardan oluşan anket formu kullanılarak TR63 bölgesinde yer alan üç üniversitenin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme ve İktisat Bölümlerinin iki, üç ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 1067 öğrenciden anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Anket formundan elde edilen verilere faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmış ve araştırmadaki hipotezler ve sosyodemografik sorular test edilmiştir. Araştırma sonucunda; kişilik özellikleri ve girişimci kişilik özelliklerinin sosyal girişimcilik yönelimi üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra yapılan ek analizler ile üniversite öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri açısından kişilik özellikleri, girişimci kişilik özellikleri ve sosyal girişimcilik yönelimi ortalamaları arasındaki anlamlı farklılıklar ortaya konulmuştur. Son olarak, araştırma sonuçları literatürdeki diğer araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılarak değerlendirme yapılmıştır. The contribution of social entrepreneurs to the social, economic, cultural and environmental wealth of a country has become increasingly recognized. The concept of social entrepreneurship, which is a combination of social and entrepreneurship concepts, has emerged to find solutions to social problems. Social entrepreneurship is the whole of social value submission, social value creation, provision of social transformation, finding solutions to social problems and chasing opportunities.The main objective of this study is to investigate the effect of personality and entrepreneur personality traits on social entrepreneurship orientation and also to reveal the relationship between personality traits, entrepreneur personality traits with the social entrepreneurship orientation and sociodemographic variables. Within the scope of the study, data was collected via questionnaire method from 1067 students studying in the second, third and fourth grades of the Business Administration and Economics, Faculty of Economics and Administrative Sciences of the universities located in TR63 region by using the `Five Factor Personality Traits Scale` by Goldberg (1992), `Scale of Entrepreneur Personality Traits` by Bozkurt (2005), `Social Entrepreneurship Orientation Scale` by Nga and Shamuganathan (2010) and questionnaires comprising of sociodemographic questions. Factor analysis, correlation analysis, regression analysis, independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were performed on the data obtained by questionnaire form and hypotheses and sociodemographic questions in the research were tested. As a result of the research, it was detected that personality traits and entrepreneurial personality traits have a significant effect on social entrepreneurship orientation. With the additional analyzes performed later, significant differences between the personality traits, entrepreneur personality traits and social entrepreneurship orientation of university students were revealed in terms of sociodemographic characteristics. Finally, the results of the research were compared with the results of other studies in the literature.
Collections