Yerli televizyon dramalarında annelik rollerinin yeniden üretimi: Kadın` dizisi örneği
dc.contributor.advisor | Köksalan, Mustafa Emre | |
dc.contributor.author | Yildirim, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:22Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418978 | |
dc.description.abstract | Melodram türü, uzun yıllar sinemada izleyiciyi etkileyen filmlere kaynak oluşturmuştur. Kitleleri yıllar boyu, eğitici ve eğlendirici kimliğiyle meşgul eden sinema, zaman içerisinde etkisini kaybederek yerini televizyona bırakmıştır. Sinemadan aldığı mirasla, melodram türünün devamlılığını yerli dramalar aracılığıyla sağlayan ve kitle iletişim araçlarının tümü gibi hâkim ataerkil ideolojinin korunarak pekiştirilmesine yardımcı olan televizyonun da ataerkil ideolojinin zorunlu kıldığı, toplumsal cinsiyet rollerinin yeniden tesis edilmesini desteklediği görülmüştür. Günümüz televizyon dünyasında yerli dramalar kadınlara, annelik rolleri ile ilgili bilindik göstergeler sunmaya devam etmektedir. Çalışma kapsamında, yerli dramalarda annelik rolleri `Kadın` dizisi özelinde, söylem analizi yapılarak araştırılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Melodram, Türk Sineması, Toplumsal Cinsiyet, Ataerkillik, Yerli Dramalar, Kadın, Annelik Rolleri | |
dc.description.abstract | Melodram type has been the source of the films that affect the audience for many years. The cinema, which has engaged the masses with its educational and entertaining identity for years, lost its influence over time and left its place to television. It has been seen that the television, which provides the continuity of the melodrama genre through domestic dramas and helps to reinforce the patriarchal ideology dominated by all the mass media, supported the patriarchal ideology and supports the restoration of gender roles. In today's television World, local dramas continue to provide women with familiar indicators of mathernity roles. As part of the study, mathernity roles in domestic dramas are investigated with the discourse analysis in the series `WOMAN`.Keywords: Melodram, Turkish Cinema, Gender, Patriarchy, Domestic Dramas, Mathernity Roles | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Yerli televizyon dramalarında annelik rollerinin yeniden üretimi: Kadın` dizisi örneği | |
dc.title.alternative | The representation of the mathernity roles in native dramas:Example of the serial, `woman` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-04 | |
dc.contributor.department | Medya ve İletişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motherhood | |
dc.subject.ytm | Yeşilçam | |
dc.subject.ytm | Maternal representations | |
dc.subject.ytm | Television series | |
dc.subject.ytm | Melodrama | |
dc.identifier.yokid | 10252214 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564860 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |