Devlet ve özel ilkokullardaki sınıf öğretmenleri ile öğrencilerin serbest etkinlikler dersine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Temel eğitim, çocukların iyi bir gelecek elde etmeleri için kazanmaları gereken becerilerin bir bütünüdür. Bu bütün içerisinde Serbest etkinliklerin önemli ölçüde yeri vardır. Serbest etkinlikler, öğrencilerin 21. yy becerilerini geliştirmeyi ve bu çağın gerektirdiği donanıma sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı; 21. yy'da büyük bir öneme sahip olan serbest etkinliklerin öğrenciler üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma desenlenirken betimsel analiz yönteminden yararlanılmış olup, çalışma nitel bir çalışmadır. Çalışma için elde edilen veriler görüş formu ile öğretmen ve öğrenciler ile bire bire görüşülerek elde edilmiştir. Çalışma grubunu Denizli ilinde bulunan devlet ilkokulları ve özel ilkokullarda eğitim öğretim veren öğretmenler ve 3. sınıf öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada toplam 200 öğrenci bulunmaktadır. Bu öğrencilerin 100'ü Denizli ilinde bulunan bir devlet ilkokulunda eğitim almaktadır. Diğer 100'ü ise Denizli ilinde bulunan özel bir ilkokulda eğitim almaktadır. Araştırmada toplam 100 öğretmen bulunmaktadır. Bu öğretmenlerin 50'si Denizli ilinde bulunan bir devlet ilkokulunda görev yapmaktadır. Diğer 50'si ise özel bir ilkokulun Denizli ve Ankara şubelerinde görev yapmaktadırlar. Araştırmada nitel verileri toplama amacı ile öğrencilere ve öğretmenlere `Serbest Etkinlikler Dersi ile İlgili Görüşme Formu` uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda devlet ilkokulunda eğitim- öğretim veren öğretmenler ile özel ilkokulda eğitim- öğretim veren öğretmenlerin Serbest Etkinlikler derslerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Serbest Etkinlikler dersi kazanımlarında yer alan etkinliklerin sınıf koşullarına, fiziksel ortamlara ve materyal çeşitliliğine bağlı olduğu görülmüştür. Devlet ilkokularının kaynaklarının sınırlı olması nedeni ile Serbest Etkinlikler dersinin amacına ulaşamadığı görülmüştür. Bunun yanında özel ilkokulda yer alan kaynak ve materyaller Serbest Etkinlikler dersinin kazanımlarına uygun olarak sürdürülmesini sağlamaktadır. Öğrenciler açısından incelendiğinde Devlet ilkokulları ve özel ilkokullarda eğitim öğretim gören öğrencilerin Serbest Etkinlikler dersinden keyif aldıkları gözlemlenmektedir. Bunun yanında özel ilkokullarda eğitim öğretim gören öğrencilerin etkinlik, materyal ve kaynak çeşitliliği nedenleri ile bu derste daha fazla bilgi ve beceri edindikleri gözlemlenmiştir. Devlet ilkokullarında eğitim öğretim gören öğrencilerin Serbest Etkinlikler dersi ile ilgili düşüncelerinin daha kısıtlı olduğu görülmektedir. Serbest Etkinlikler dersinin öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamını olumlu yönde etkilediği ve 21. yy becerilerinin kazanılmasında büyük bir etken olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulardan yararlanılarak öğretmenlere Serbest Etkinliker dersinde öğrencilerin sınıf düzeylerine uygun becerileri kapsayan ve 21.yy becerilerine uygun olan etkinlikler yapmaları önerilmiştir.Anahtar kelimeler: Serbest etkinlik, Devlet ve özel kurum, ilkokul, beceri, öğretmen, öğrenci Basic education aims to impart a set of skills to children that they have to acquire to have a good future. In the inculcation of these skills in children, free activities have a significant role to play. Through free activities, it is intended to develop students' 21st century skills and to train individuals equipped with the skills and competences required by this age. In this connection, the purpose of the current study is to investigate the effects of free activities that are of significant importance in 21st century on students. While designing the current study, the descriptive analysis method was used and the study is a qualitative study. The data of the current study were collected with an interview form used to conduct interviews individually with the teachers and students. The study group of the current research is comprised of teachers working in state and private primary schools and 3rd grade students attending these schools in the city of Denizli. The total number of the students participating in the current study is 200. Of these 200 students, 100 attend a state school and the other 100 students attend a private school both located in the city of Denizli. The total number of the teachers participatingin the current study is 100. Of these teachers, 50 work in a state primary school. The other 50 teachers work in the Denizli and Ankara branches of a private school founded in the city of Ankara. In order to collect the qualitative data in the current study, `The Free Activities Course Interview Form` was administered to the students and teachers. In the analysis of the collected qualitative data, the descriptive analysis method was used. As a result of the study, a significant difference was found between the opinions of the teachers working in a state school and those of the teachers working in a private school about the free activities course. It was also found that the rendering of the activities to be engaged in to accomplish the objectives of the course depends on classroom conditions, physical settings and diversity of materials. Due to limitlessness of the resources found in the state primary school, the free activities course cannot achieve its objectives. On the other hand, resources and materials available in the private primary school make it possible to conduct the free activities course in such a way as to accomplish its objectives. When the students' opinions about the free activities course were examined, it was found that both the students attending the state primary school and the students attending the private primary school enjoy the free activities course. On the other hand, it was observed that the students attending the private primary school acquire more knowledge and skills in this course as a result of greater diversity of activities, materials and resources. The opinions of the students attending the state primary school about the free activities course seem to be more restricted. It was also concluded that the free activities course affects students' academicand social lives positively and makes important contributions to the acquisition of the 21st century skills.In light of the findings of the current study, it can be suggested that teachers should conduct activities in the free activities course that are suitable for the age of students and that are conducive to the development of the 21st century skills.Key words: Free activitie, state and private schools, primary schools, skill, teacher, student
Collections