Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın evrenini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda 2014-2015 akademik bahar yarıyılı içinde öğrenim görmekte olan 138 öğrencinin tamamı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında cinsiyetlerine göre kadın öğrenciler lehine anlamlı bir farklılığın bulunduğu; mezun oldukları lise türüne ve öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine göre ise anlamlı bir farkın bulunmadığı görülmüştür. The general aim of this study is to determine pre-service music teachers' attitudes towards the profession of teaching. The universe of the current study is comprised of 138 students attending the department of music teaching at the fine arts education program of Muğla Sıtkı Koçman University in the spring term of 2014-2015 academic year . `Attitude Scale Towards Teaching Profession` was used as a research collection tool. As a result of the statistical analyzes, it was found that the attitudes of the pre-service music teachers towards the profession of teaching were significantly different in favor of female students. On the other hand, their attitudes do not vary significantly depending on the graduated high school and their grade level.
Collections