Kavram karikatürleri aracılığıyla ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, kavram karikatürleri aracılığıyla gerçekleştirilen öğretimle ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Muğla-Milas'ta bir ilkokulda öğrenim gören ve birleştirilmiş sınıf olan 1. sınıftan 9 ve 2. sınıftan 6 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan eylem araştırması (action research) yapılmıştır. Bu çalışmada kavram karikatürlerinin ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi incelenmiştir. Araştırmanın birinci alt problemi kavram karikatürlerine dayalı öğretimin ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde artış olup olmadığını, ikinci alt problem kavram karikatürlerinin ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerindeki artış olup olmadığını, üçüncü alt problem karikatürlerle okuma yazma öğretimine ilişkin öğrenci görüşleri neler olduğunu, dördüncü alt problem karikatürlerle okuma-yazma öğretimi sonucunda öğrencilerin okuma yazma hızlarında bir artışın olup olmadığını belirlemektir. Veri toplama araçları olarak; öğrenci çalışmaları, akademik başarı testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu, okuma yazma rubriği kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek için SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 16.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerine ilişkin bulgulara ulaşmak amacıyla yüzde-frekans gibi istatistiksel hesaplamalar kullanılmıştır. Birinci alt probleme yönelik elde edilen bulgulara göre, kavram karikatürlerine dayalı öğretimin ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi üzerinde bir artış oluşturduğu görülmüştür. İkinci alt probleme yönelik edinilen bulgulara göre, kavram karikatürlerinin ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerindeki artış olduğu görülmüştür. Üçüncü alt probleme yönelik elde edilen bulgulara göre, karikatürlerle okuma-yazma öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin pozitif olduğu görülmüştür. Dördüncü alt probleme yönelik elde edilen bulgulara göre, karikatürlerle okuma-yazma öğretimi sonucunda öğrencilerin okuma yazma hızlarında bir artışın olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kavram karikatürü, okuma becerisi, yazma becerisi. This research was carried out with the help of the concept cartoons and the purpose of this course was to improve the reading and writing skills of 1st and 2nd grade students in primay school. The study group of the study was consisted of 9 students from the 1st grade and 6 students from the 2nd grade who were studying in combined class of at a primary school in Muğla-Milas in the 2015-2016 Academic year. In the study, action research which is one of the qualitative research was carried out. In this study, the development of literacy skills of 1st and 2nd grade students in elementary schools is examined. The first sub-problem of the research is whether there is an increase on the development of reading skills of 1st and 2nd grade primary school students in terms of teaching based on concept cartoons. The second sub-problem is whether there is an increase on the development of writing skills of 1st and 2nd grade primary school students in terms of teaching based on concept cartoons. The third sub-problem was to determine the students' opinions about the teaching of reading and writing with cartoons and The fourth sub-problem is to determine whether there is an increase in literacy speed of the students as a result of reading-writing instruction with cartoons. Studies of students, academic achievement test, literacy rubric and attitude scale were used as data collection tools. The SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 16.0 package program was used to analyze the data of the study. Statistical calculations such as percentage-frequency have been used in order to achieve the findings of the sub-problems of the study. According to the findings obtained for the first sub-problem, it was seen that teaching based on concept cartoons had a significant increase on the effect of 1st and 2nd grade students' on the development of reading skills. According to the findings obtained for the second sub-problem, there was a significant difference on the development of students' writing skills thanks to positive effects of the concept cartoons. According to the findings of the third sub-problem, it was seen that the opinions of the students about reading and writing teaching with cartoons were positive. According to the findings of the fourth sub-problem, it was found that there was a significant increase in the literacy speed of the students as a result of teaching literacy with cartoons.Keywords: Concept cartoons, reading skill, writing skill.
Collections