Bir dizel motorda silindir içi ısı transferinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ön yanma odalı bir dizel motorun yanma odası duvarı ve gazlar arasında, yanmalı ve yanmasız çalışma şartlarında meydana gelen ısı transfer karakteristikleri üzerine motor hız ve yükünün etkisi araştırılmıştır. Motor öncelikle farklı devir ve yüklerde çalıştırılmış, daha sonra yakıtsız, dışarıdan bir elektrik motoru yardımıyla çalıştırılmıştır. Her iki durum için ısı transfer katsayıları ve ısı akıları krank açısına göre gösterilmiştir. Isı transfer katsayısı olarak Woschni modeli kullanılmıştır. Yanmalı şartlarda meydana gelen ısı transferinin yanmasız şartlarda meydana gelen ısı transferine göre değişik devir ve yükler altında 6-11 kat arttığı ve yanmalı şartlarda sabit yüklerde devir artışının ısı transferine pek fazla etkisinin olmadığı görülmüştür. Ancak yanmasız çalışma şartlarında devir artışının ısı transferine önemli oranda etki ettiği tespit edilmiştir. In this study, it was investigated the effects of engine speed and load on the heat transfer characteristics between the combustion chamber walls and gases of an in-direct injection Diesel engine under the fired and unfired conditions. Firstly, the engine was operated at the different speeds and loads, and then was operated via an electrical engine without fuel. The heat transfer coefficients and heat fluxes with respect to crank angle for each condition were illustrated. To predict the heat transfer coefficient Woschni model was used. It was showed that the heat transfer occurred at fired condition increased 6-11 times compared to the heat transfer occurred at unfired condition under different speeds and loads, and showed that the speed increasing at the constant loads of fired condition does not highly affect the heat transfer. However, it was seen that the increasing speed at the unfired conditions more slightly affects the heat transfer.
Collections