Muhafazakar kadınların sosyal medyada üretilen `tesettür modası` içeriğini okuma biçimleri: Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu tez kendisini muhafazakâr kimlik bağlamında konumlandıran Gaziantepli kadınların yeni medyanın bir iletişim aracı olan Instagram'daki ünlü kişisel hesaplarını alımlaması amacı ile yapılmış etnoğrafik bir çalışmadır. Çalışma muhafazakâr kadınların yeni medyanın bir iletişim aracı olarak Instagram'daki tanınmış muhafazakâr ve mütedeyyin olarak bilinen ünlü kişisel hesapları nasıl okuduğunu incelemiştir. Çalışmada bu amaçla Gaziantep kenti özelinde muhafazakâr kadın katılımcılar ile kendi yaşam biçimlerinden veriler elde etmek için görüşmeler yapılarak kadınların dünya görüşleri, gelenekleri, gündelik yaşam pratikleri, tarihsel geçmişleri ve kişisel tercihlerine dair bir çerçeve oluşturulmuştur. Bu bağlamda da çalışmanın asıl amacını belirleyen Instagram'daki bazı ünlü kişisel hesaplar üzerinden ürettikleri anlamların alımlaması gerçekleştirilmiştir. Türkiye'de son yıllarda deneyimlenmiş olan ekonomik rahatlık ile sermaye toplumun hemen her kesimine yayılmıştır. Bu durum kendi kimliğini muhafazakâr olarak belirleyen ve kendine has bir yaşam tarzına sahip olan yeni muhafazakârların da gündelik yaşamlarına yansımış ve tüketim anlayışlarında bazı değişim ve dönüşümler yaşanmıştır. Siyasal bir yönelim olarak modern dünyada yerini alan muhafazakâr ideoloji günümüzde bir yaşam tarzı olarak tezahür edilmekte ve Türkiye coğrafyasında özellikle mütedeyyin kesimin temayül ettiği bir düşünce geleneği olarak konumlanmaktadır. Bu yansımalar tüketimin her alanında göze çarpmaktadır. Bu çalışma ile neoliberal ekonomi politikalarıyla dönüşen muhafazakâr yaşam biçiminin kadınların yaşam tarzına nasıl yansıdığı Gaziantep kenti özelinde incelenmiş ve görüşmecilerin yeni medyayı nasıl okudukları anlamlandırılmaya çalışılmıştır. Anahtar kelimeler: Muhafazakârlık, Kültürel çalışmalar, Yeni medya çalışmaları, Instagram, Kadın çalışmaları ABSTRACTThis dissertation is an ethnographic study conducted for the reception of famous personal accounts on Instagram which is a communication tool of the new media of Gaziantep women, who position her daily life in the context of conservative identity. The study examines the conservative women's own lifestyles, personal experiences, historical backgrounds, daily lives and preferences, as well as the famous personal accounts known as conservative and religious on Instagram, which is a means of communication for the new social media. In this study, the city of Gaziantep was held to form a framework for women's world views, traditions, daily life practices, historical backgrounds and personal preferences in order to obtain data on conservative women participants and their own lifestyles. In this context, the meaning produced by the phenomenon in the Instagram environment, which determines the main purpose of the study, has been carried out. In Turkey the economic welfare experienced in recent years and the capital has spread almost every part of the society. This condition reflects in the daily life of the new conservatives, who define their identity as conservative and have a unique life style and there have been some changes and transformations in the understanding of consumption. The conservative ideology that has actualizes in the modern world as a political orientation is now manifested as a lifestyle and also it is defined as a tradition of thought which is prone to devoutness especially in Turkey. These effects stand out in all areas of consumption. In this study, it has been studied how the conservative life style, which is transformed by neoliberal economic policies, is reflected in the life style of women and how interviewers read new media were evaluated. As a general result of the study, it can be said that there is no meaningful consideration and reaction to the meaning created by Instagram famous who share personal posts. The meaning in the Instagram environment appears to be in conflict with the participants' conservatism codes. It is possible to conclude that participants transform their daily life through different sources.Key Words: Conservatism, Cultural Studies, New Social media studies, Instagram, Gender Studies
Collections