Deneyimsel pazarlamanın marka tercihi, marka sadakati ve marka özgünlüğüne etkisi: Giyim ürünleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Deneyimsel pazarlama üründen ziyade daha çok tüketiciye odaklanır. Bireyi akılcı ve duygusal olarak ele almaktadır. Ürünün birey için ne anlam ifade ettiği, ürünle ne yapılmak istendiğini, hayatını nasıl anlamlı hale getirebileceğini, hayatında nasıl bir farklılık yaratmak istediğini öğrenmeye çalışıp, bireyin bu hedefine ulaşmasına yardımcı olacak bir deneyimi ona hissettirmeye ve bireylerin aklını ve kalbini kazanmaya çalışır. Bu çalışma ile deneyimsel pazarlamanın tüketici üzerinde marka tercihi, marka sadakati ve marka özgünlüğüne etkisi incelenmiştir. İhtiyaç duyulan veriler Gaziantep Üniversitesinde okuyan öğrencilerden yüz yüze anket yapılarak elde edilmiştir. Çalışma ile deneyimsel pazarlama ve deneyimsel pazarlama yöntemlerinin iyi bir şekilde uygulanması, doğrudan marka tercih edilirliğini ve marka sadakatini arttıracağı, dolaylı olarak da marka deneyiminin marka özgünlüğü üzerindeki etkisi sayesinde tercih edilebilirlik ve sadık müşteriler oluşturulmasına katkı sağlayacağı sonucuna varılmıştır. Experiential marketing focuses more on consumers rather than the product. It treats consumers as emotional and rational decision makers. Experiental marketing wants to understand the answers to the questions of what the product means to the consumer, what he wants to do with the product, what meaning does he want in his life, how he wants to make a change in his life. Experiental marketing tries to give the customer an experience that will serve his purpose, to gain both his heart and his mind. In this study, the effects of experiential marketing practices on brand preference and brand loyalty are investigated. The data needed were obtained with face to face surveys from Gaziantep University students. With this study, it was concluded that effective implementation of experiential marketing will directly increase brand preference and brand loyalty, and indirectly contribute to the creation of preferability and loyal customers with the effect of brand experience on specifity.
Collections