Show simple item record

dc.contributor.advisorYücebaş, Mesut
dc.contributor.authorYalçintaş, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418613
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Şanlıurfa yerel basınında yer alan haberlerde kadın temsillerini ele alarak yerel basının kadını nerede konumlandırdığını incelemektir. Günümüzde medyanın ürettiği içerikler, yarattığı imgeler, toplumsal algı, tutum ve davranışları etkilediği inkâr edilemez bir gerçekliktir. Medya içerikleri egemen ideolojiyi barındırmakta, bu da bize sunulan haber söylemlerinde ortaya çıkmaktadır. İdeolojik faktörlerle kurgulanan haberlerde yaratılan temsiller söylem aracılığıyla izleyici/ okuyucunun toplumsal algısında yönlendirici olmaktadır. Bu açıdan, medyada kadının nasıl bir inşa sürecinden geçtiğini tanımlayabilmek, yaratılan kadın imgelerini ele almak için literatür taraması yapılarak, çalışmanın `yöntem ve örneklem` bölümünde `eleştirel söylem analizi` kullanılmıştır. Böylece kadının Şanlıurfa basınında yer alan haberlerde nasıl temsil edildiği ele alınmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Medya, Kadın İmgesi, temsil, Şanlıurfa Yerel Basını, Eleştirel Söylem Analizi, İdeoloji, Söylem
dc.description.abstractThe aim of this study is to discuss women's representations in the news in the local press in Sanliurfa and examine where the local press positions the women. Currently, it is an undeniable fact that media influences the contents, images, social perceptions, attitudes and behaviors. Media contents include the ruling ideology, which emerges in the news discourse presented to us. Representations created in news build by ideological factors are guiding the social perception of the audience / reader through discourse. In this respect, in order to define how a woman goes through the development process in the media, to examine the images of women created, literature review was conducted and `critical discourse analysis` was used in the `method and sample` section of the study. In this manner, it was tried to discuss how the woman was represented in the news in Şanlıurfa press.Keywords: Media, Women Image, Representation, Şanlıurfa Local Press, Critical Discourse Analysis, Ideology, Discourseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleŞanlıurfa basınında kadın imgesi
dc.title.alternativeWoman‟s image in Şanliurfa local press
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentKadın Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10263703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569199
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess