Hizmet kalitesinin marka algısı ve satın alma niyeti üzerine etkisi: Kültürün düzenleyici rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Türkiye'de yaşayan Suriye uyruklu yükseköğretim öğrencilerinin fastfood tüketim alışkanlarını bölümlendirmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, Gaziantep Üniversitesinde eğitim görmekte olan Suriye uyruklu yükseköğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Bu kapsamda, 2017-2018 eğitim öğretim yılında basit tesadüfi (random) örnekleme yöntemiyle ulaşılan toplam 191 katılımcıya araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu uygulanmıştır. İlişkisel tarama modeli ile desenlenen araştırma verilerinin çözümlenmesinde SPSS 23 ve AMOS 23 paket programları kullanılmış ve veri setinin normal dağılım özellikleri göstermesinden ötürü verilerin çözümlenmesinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Suriye uyruklu yükseköğretim öğrencilerinin hizmet kalitesi ve marka algısı skorları pozitif yönde iken, satın alma niyeti algılarında bariz bir eğilim tespit edilmemiştir. Buna ek olarak, katılımcıların toplulukçuluk ve dişilik skorlarının yüksek, belirsizlikten kaçınma ve uzun zamanlı oryantasyon skorlarının ise orta seviyede olduğu saptanmıştır. Ayrıca katılımcıların hizmet kalitesi, marka algısı, satın alma niyeti ve kültürel değerleri arasında doğrudan ve dolaylı anlamlı ilişkiler de tespit edilmiştir. Son olarak Suriye uyruklu yükseköğretim öğrencileri içerisinde ekonomik durum temelli iki farklı tüketici profili olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Hizmet kalitesi, marka algısı, satın alma niyeti, kültür, fast-food, Suriye uyruklu yükseköğretim öğrencileri. The aim of this study was to departmentalize thr fast-food consumption habits of the Syrian higher education students living in Turkey. The universe of the research consisted of the Syrian higher education students studying at the Gaziantep University. Beyond the research, the questionnaire developed by the researcher was administered to a total of 191 participants reached by simple random sampling method in 2017-2018 academic year. The SPSS 22.0 and AMOS 23 software packages were used in data analysis of the research designed though the correlational survey model and parametric tests were applied to the data set which was normally distributed. According to the research results, while the service quality and brand perception scores of the Syrian higher education students were found to be positive, no obvious trend was identified with regard to their purchasing intention perceptions. In addition, it was extrapolated that the participants had high collectivism and femininity scores, while their uncertainty avoidance and long term orientation scores were found to be moderate. Furtermore, meaningful direct and indirect relationships between service quality, brand perception, purchasing intention and cultural values of the participants were also determined. Finally, it was observed that there were two distinct consumer profiles based on economic status among the Syrian higher education students. Keywords: Service quality, brand perception, purchasing intention, culture, fast-food, Syrian higher education students.
Collections