İşitme engelliler ilköğretim okullarında veli memnuniyeti: Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Ankara ilindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı işitme engelliler ilköğretim okullarındaki öğrencilerin velilerinin bu okullardan memnuniyet düzeyinin ölçülmesi amacıyla yapılmıştır. Hizmet sektöründe hizmet kalitesinin tanımlanması ve ölçülmesi reel sektöre göre daha zor ve karmaşıktır. Hizmet kalitesinin tanımlanması ve ölçülmesi ancak algılanan hizmet kalitesi ve arzulanan (beklenen) hizmet kalitesi boyutları arasındaki ilişkinin açıklanması ile sağlanabilir. Bu çalışmada; işitme engelliler ilköğretim okullarındaki velilerin memnuniyeti üzerine 3 (üç) okuldan 85 (seksen beş) veliyle anket yapılarak velilerin eğitim hizmetlerine yönelik algıları ile beklentileri arasındaki farklar SPSS 20 programı kullanılarak İstatistik analiz yöntemleri ile incelenmiş olup velilerin memnuniyet düzeyi değerlendirilmiştir. 15 (on beş) değişkenle yapılan araştırma sonuçlarına göre genel bir memnuniyet görülmekle birlikte bir takım düzenlemelerin yapılması ile memnuniyet düzeyinde artış sağlanacaktır. This study was conducted to measure the level of satisfaction of parents of students in primary schools with hearing impairments under the Ministry of National Education in Ankara. In the service sector, defining and measuring the quality of service is more difficult and complex than the real sector. Defining and measuring service quality can only be achieved by explaining the relationship between perceived service quality and desired (expected) quality of service dimensions.In this study; The questionnaire was conducted with 85 (eighty five) parents from 3 (three) schools on the satisfaction of parents in hearing impaired elementary schools and the differences between parents' perceptions and expectations about educational services were analyzed by using SPSS 20 program and the satisfaction level of the parents was evaluated. According to the results of the research conducted with 15 (fifteen) variables, a general satisfaction is seen, but some arrangements will increase the level of satisfaction.
Collections