İnanç turizmine katılan bireylerin ziyaret edilen destinasyona yönelik memnuniyetlerinin belirlenmesi: Suudi Arabistan`ı ziyaret eden hac ve umre turistleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların inançları gereği dinlerinin emrettiği yerleri gezip görme istekleri, inanç turizminin önem kazanmasında etkili olmaktadır. Bu bağlamda dinlerinin emrettiği bir seyahati gerçekleştiren bireylerin manevi olarak rahatlamalarının yanı sıra gittikleri destinasyonlardan bazı beklentileri vardır ve bu beklentilere bağlı olarak da memnuniyet düzeyleri oluşmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, Suudi Arabistan'ı hac ve umre amacıyla ziyaret eden turistlerin destinasyona yönelik memnuniyet düzeylerini ortaya koymaktır. Çalışmada turistlerin memnuniyet düzeylerini ölçmek için tanımlayıcı araştırma yönteminden, Adana'da hacca ve umreye giden turistlere 2018 yılının Eylül, Ekim ve Kasım aylarında anket uygulaması yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla tesadüfî olmayan örneklem yöntemlerinden kolayda örneklem yöntemiyle 400 örnekleme ulaşılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı kullanılarak `Faktör Analizi`, `Kruskal Wallis-H Testi` , `Mann-Whitney U Testi` ve `Korelasyon` testlerine tabi tutularak inanç turizmi amaçlı hac ve umre ziyaretine katılanların Mekke ve Medine destinasyonundan memnuniyet düzeyleri analiz edilmiştir. Faktör analizi sonucunda Mekke Destinasyon Memnuniyetini oluşturan dört faktör ortaya çıkmıştır. Genel olarak ankete katılan turistlerin Mekke destinasyonunda `çok yüksek düzeyde'' memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Medine destinasyon memnuniyetinin beş faktörden oluştuğu tespit edilmiştir. Genel olarak katılımcıların Medine destinasyonundan `çok yüksek düzeyde'' memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Tourism is developed rapidly with the influence of varios needs of people, such as seeing, resting, having fun and spiritual relaxation. In particular, the wishes of the people to visit the places ordered by their religion as a result of their beliefs, faith tourism is gained importance. In this context, individuals who perform a journey ordered by their religion have some expectations from their destinations as well as spiritual relaxation and these expectations are based on the perception of satisfaction. The main purpose of this study is to determine the expectations of the tourists visiting Saudi Arabia for hajj and umrah, their expectations from the destination and their expectations of the destination.In this study, in order to measure the satisfaction levels of tourists, a descriptive research method was applied to the tourists going to hajj and umrah in Adana in September, October and November of 2018. In order to collect data, 400 samples were easily reached by non-random sampling methods. The data obtained from the questionnaires were subjected to Factor Analysis, Kruskal Wallis-H Test, Mann-Whitney U Test and Correlation tests using SPSS 24.0 package program and Mecca and Medina destination satisfaction levels of those who participated in pilgrimage and umrah visit for faith tourism were analyzed in various aspects. As a result of the Factor analysis has appeared the 4 factors that make up the Mecca Destination Satisfaction emerged.. In general, it is concluded that they are highly satisfied in the destination of Mecca. There are 5 factors that make up the Medina Destination satisfaction. In general, it is concluded that they are highly satisfied in the destination of Medina.
Collections