Oktay Rifat Horozcu`nun tiyatro eserlerinde yapı ve tema
dc.contributor.advisor | Özpay, Ahmet | |
dc.contributor.author | Yolcu, Fatma Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:03:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:03:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418289 | |
dc.description.abstract | Oktay Rifat Horozcu'nun Tiyatro Eserlerinde Yapı ve Tema` adlı bu çalışma, yazarın hayat hikâyesini, sanat anlayışını ve tiyatro eserlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Türk Tiyatrosu'nun Tanzimat döneminden Cumhuriyet'e kadarki genel görünümü hakkında bilgi verilmiş olup ikinci bölümde yazarın hayatı, sanatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Hayatının dönüm noktaları, sanat hayatının nasıl başladığı, sanat anlayışında görülen değişim ve gelişmeler belirlenmiştir. Üçüncü bölüm çalışmanın en uzun ve kapsamlı bölümüdür. Burada yazarın oyunları, altı ana başlık altında incelenmiştir. `Oyunların Tanıtımı` başlığı altında eserin nasıl ortaya çıktığı ve basımı ile ilgili bilgiler verilmiştir. `Olay Örgüsü` başlığı altında ise eserdeki çatışmalar ve ana düğümler üzerinde durulmuştur. `Temalar`, iki başlık altında değerlendirilmiş, her tema kendi içinde ayrıca detaylandırılmıştır. `Oyun Kişileri`, fonksiyonları ve tipleri bakımından incelenmiş, bunlar kendi içinde gruplandırılmıştır. `Zaman`, `Mekân` ve `Dil ve Üslup` kısımlarında her oyun ayrı ayrı ele alınıp incelenmiştir. Sonuç bölümünde, yapılan çalışmadan elde edilen bulgular sunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study titled, The Structure and Theme in the Theater Works of Oktay Rifat Horozcu aims to examine the life story of the author, the understanding of art and the theater works.The study consists of three parts. In the first part, the general view of the Turkish theater from the Tanzimat period to the Republic is given and in the secondpart, information about the life, art and works of the author is given. The turning points of his life, the beginning of the life of art, the changes and developments in the understanding of art have been conveyed.The third part is the longest and most comprehensive part of the study. Here the author's plays have been studied under six main titles. Under the title `Introduction of Games`, information about how the work appeared and its printing was given. Under the title `Event Organization`, clashes and main nodes in the work were focused on. `Themes` were evaluated under two titles, each theme being further detailed in itself. `Game Contacts` were examined in terms of their functions and types, they were grouped in themselves. In the `Time`, `Space` and `Language and Style` parts, each game was dealt with and examined separately. In the results section, the findings from the study are presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Oktay Rifat Horozcu`nun tiyatro eserlerinde yapı ve tema | |
dc.title.alternative | Construction and theme in theater works of Oktay Rifat Horozcu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10282194 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574459 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |