Marka denkliği oluşturmada sosyal medya reklamlarının rolü: Otomobil markaları üzerine araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Firmalar marka denkliği oluşturmada teknolojinin olanaklarından faydalanmakta ve sosyal medya uygulamaları ile hedef kitle ürerinde marka denkliği oluşturmaktadır. Marka denkliği oluşturmak, söz konusu markanın ürün veya hizmetlerin, müşterilerin zihinlerine yerleştirilmesi olarak açıklanmaktadır. Sosyal medya reklamları ile reklamı yapılan markaya yönelik olarak olumlu marka tutumu yaratılmakta, sosyal medya reklamları algılanan kalite, farkındalık ve marka sadakatini etkilemektedir. Markalara yönelik tercihleri arttırmak; pazarlama faaliyetlerinin ve reklamların, markaya karşı olumlu tutum oluşturmasına bağlıdır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı ilgilenim düzeyi yüksek otomobil markalarının marka denkliği oluşturmada sosyal medya reklamlarının rolünü ortaya çıkarmaktır. Marka denkliği kapsamında marka sadakati, algılanan kalite, marka bilinirliği ve marka farkındalığı düzeyinde sosyal medya reklamlarının izlenme ve beğenme düzeyi arasındaki ilişkiyi ortaya koymak hedeflenmiştir. Bu bağlamda Doğu ve Güneydoğunun Diyarbakır, Urfa, Antep, Batman, Siirt, Elazığ ve Gaziantep illerinde yaşayan 953 otomobil kullanıcısı çalışmaya dahil edilmiştir. Katılımcılara anket yapılmış, anket verileri SPSS programında açıklayıcı ve AMOS programında doğrulayıcı analizlerle araştırma sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca göstergebilim yöntemi ile seçilen otomobil markalarının (BMW, Mercedes, Honda, Toyota ve Volkswagen) Facebook, Twitter, İnstagram, Youtube hesaplarındaki reklamlar analiz edilerek marka denkliği oluşturmada hangi reklam mesajlarının kullanıldığı incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya reklamları, göstergebilim, otomobil, marka denkliği Companies benefit from the opportunities of technology in creating brand equity and with its social media applications, it creates brand equity for the target audience. To create brand equity, it is defined as placing the brand's products or services in the minds of customers. Social media ads create positive brand attitudes towards the advertised brand and affect perceived quality, awareness and brand loyalty. Increasing preferences for brands; marketing activities and advertisements, positive attitude towards the brand. In this context, the main purpose of the study high-involvement products are to reveal the role of social media advertising in creating brand equity of car brands of interest. Within the scope of brand equity, brand loyalty, perceived quality, brand awareness and brand recognition level of social media ads it is aimed to reveal the relationship between the liking level. In this study, 953 automobile users living in the provinces of Diyarbakır, Urfa, Antep, Batman, Siirt, Elazığ and Gaziantep of the East and South east were selected as the sample. Participants were surveyed and the survey data were obtained through descriptive analysis in SPSS program and confirmatory analysis in AMOS program. In addition, the advertising of Facebook, Twitter, Instagram and Youtube accounts of selected car brands (BMW, Mercedes, Honda, Toyota and Volkswagen) were analyzed by using semiotics, which advertising messages were used to create brand equity.Keywords: Social media ads, semiotics, automobile, brand equity.
Collections