Anime - mimarlık ilişkisi ve bu ilişkinin tasarım üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osamu Tezuka'nın Astro Boy'undan bu yana Japon Anime sanatçıları ve stüdyoları dikkate değer çeşitlilikte fütüristik dünyalar, gerçeküstü mekânlar ve hayali peyzajlar ürettiler. Japon mitolojisi, atomal yıkımlar, post modern şehirler gibi konulardan beslenen alternatif dünyalar sundular. Animeler, fiziksel yapıların sınırlandırdığı alanlardaki mimari anlatıların ve peyzajların yaratımını tetiklediler.Animeler, mimari mekân olarak üretilen, yapılması olanaklı ya da şu an için olanaksız olan tasarımların hayata geçebilmeleri için uygun bir ortam oluştururlar. Mevcut mimari mekânları tekrar kurgularlar ya da doğrudan kopyalayarak izleyiciye iletirler. Yarattıkları ütopyalar ya da distopialarla sosyal hayatı sorgularlar.Anime ? mimarlık ilişkisi, animelerin sahip olduğu bu potansiyele rağmen, özellikle Türkiye'de, yeterince incelenmemiş, animasyona karşı olan ön yargıdan ötürü göz ardı edilmiştir. Bu tez kapsamında, anime ? mimarlık ilişkisi; mevcut mekânların yorumlanması ve kurgusal mekânlar oluşturulması olarak iki başlık altında; şehircilik, mimarlık ve iç mimarlık alt başlıklarında araştırılmış, son olarak da örnek animeler üzerinden yorumlanmıştır. Since Osamu Tezuka?s Astro Boy Japanese Anime artists and studios created remarkable variety of futuristic worlds, surreal spaces and imagery landscapes. They presented alternative worlds fed by subjects such as Japanese mythology, atomic destructions, post modern cities. Animes, triggered the creation of architectural narratives and landscapes that are bounded by physical structures.Animes forms a suitable medium to materialize the designs which are possible or impossible for now to be build. They reconstruct the existing architectural spaces or show to the viewer by just copying the actual ones. By the utiopias or distopias created by them, they questionize the social life.Because of the prejudice to the animation, anime ? architecture relation haven?t been researched or just ignored, especially in Turkey, though the potential that the animes? have. Within the context of this thesis, anime ? architecture relation have been researched by two titles such as interpreting existing spaces and construction of fictional spaces in urbanism, architecture and interior architecture subtitles and as an end interpreted by anime examples.
Collections