Leylâ Hanım Divanı`nda sevgilinin güzellik unsurları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Leylâ Hanım, 19.yüzyılın önde gelen kadın şairlerindendir. İçinde bulunduğu dönemin şartları ele alındığında Klâsik Türk şiirinin karşısında yeni bir edebiyat doğmaya başlamıştır. Leylâ Hanım işte böyle bir dönemde şiirlerini yazmıştır. Klâsik Türk şiirinden kopmamış ancak yeniliğin dile getirmiş olduğu mahallileşme akımından etkilenmiş ve bu etki şiirlerine de yansımıştır. Bu çalışmanın konusu, Leylâ Hanım Divanı'nda Sevgilinin Güzellik Unsurlarıdır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında Leylâ Hanımʼın yaşadığı 19. Yüzyılda Osmanlı Devletiʼnın içerisinde bulunduğu şartlardan ve bu yüzyılda Klâsik Türk Edebiyatʼının durumundan bahsedilmiştir. Yüzyıl ile ilgili bilgi verildikten sonra Leylâ Hanımʼın hayatına, edebî kişiliğine ve Klâsik Türk şiirinde adı geçen kadın şairlerin isimlerine yer verilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın kaynaklarına ve Leylâ Hanım hakkında yapılmış olan yüksek lisans, doktora tezlerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde materyal ve yöntem kısmı bulunmaktadır. Çalışmanın amacından ve araştırma yönteminden burada bahsedilmiştir. Çalışmanın son kısmı olan bulgular bölümünde ise sevgili, sevgili ile ilgili benzetme unsurları ve sevgilinin güzellik unsurlarına yer verilmiştir. Leylâ is one of leading women poets of the 19th century. When the conditions of the period were taken into consideration, a new literature began to emerge in the face of Classical Turkish poetry. Leylâ Hanım wrote her poems in such a period. She did not break with the classical Turkish poetry, but she was influenced by the localization trend expressed by innovation and this effect was reflected in her poems. The subject of this study is the beauty elements of lover in Leylâ Hanım Divanı. The study consists of four parts. In the introduction, the conditions of the Ottoman Empire in the 19th century, where Leylâ Hanım lived, and the situation of Classical Turkish Literature in this century are mentioned. After giving information about the 20th century, Leylâ Hanımʼs life, literary personality and writing copies of her divan were included. In the second part, the sources of the research and the masterʼs and doctoral theses about Leylâ Hanım are given. In the third section, there is material and method section. The purpose of the study and the research method are mentioned here. In the last part of the study, findings, dear, metaphorical elements related to dear and beauty elements of dear are included.
Collections