Show simple item record

dc.contributor.advisorÇınar, Ali
dc.contributor.authorÖnen, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-29T13:02:29Z
dc.date.available2020-12-29T13:02:29Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418032
dc.description.abstractBu çalışmada, açık çevrimli emişli tip bir rüzgâr tünellerinin deney odasında gerçek şartlara yakın özelliklerde bir akım oluşturmak için akım kalitesini etkileyen faktörler incelenmiştir. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) laboratuarlarında rüzgar tüneli deney odasının hız dağılımına bağlı olarak akım kalitesi incelenip simülasyon analizleriyle karşılaştırılması yapılmıştır.NACA 4412 kanat profilinin çeşitli hücum açılarında basınç dağılımları ile taşıma, sürükleme ve moment katsayıları simülasyon ortamında hesaplanıp sonuçlar literatürle karşılaştırılmıştır.Ayrıca, hesaplamalı akışkanlar dinamiği yöntemi ile sedan ve hatchback tipi otomobillerinin taşıma ve sürükleme katsayıları gibi aerodinamik karakteristiklerinin hesaplanması ve karşılaştırılması yapılmıştır.Sonuç olarak yapılan çalışmalarda, deneysel ve literatür çalışmalarının ANSYS FLUENT 12.0 paket programında yapılmış olan analizlerle uyumluluğu gösterilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, factors affecting the flow quality are investigated to create a flow which is close to real conditions in test section of an open loop suction type wind tunnel.In Istanbul Technical University?s (ITU) labratories flow quality, which depends on the wind tunnel test section?s velocity distributions is reviewed and compared with simulation analysis.Pressure distributions, lift, drag and moment coefficients of N.A.C.A. 4412 airfoil with various angles of attack are calculated with simulation program and results are compared to the literature.In addition, with computational fluid dynamics (C.F.D.) method, the calculation and comparison of aerodynamics characteristies such as lift and drag coefficients of sedan and hatchback type automobiles are carried out.In conclusion, it is shown that simulation results obtained from ANSYS FLUENT 12.0 software package are compatible with test results and literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.subjectUçak Mühendisliğitr_TR
dc.subjectAircraft Engineeringen_US
dc.titleBir ses altı rüzgar tünelinin performansının ve bazı modeller üzerindeki akışın deneysel ve bilgisayar destekli analizi
dc.title.alternativeExperimental and computer aided analyses of a subsonic wind tunnel performance and flow over some models
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWind tunnel
dc.subject.ytmAerodynamics
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmProfile
dc.identifier.yokid404737
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290445
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess