Bir ses altı rüzgar tünelinin performansının ve bazı modeller üzerindeki akışın deneysel ve bilgisayar destekli analizi
dc.contributor.advisor | Çınar, Ali | |
dc.contributor.author | Önen, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:02:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:02:29Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418032 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, açık çevrimli emişli tip bir rüzgâr tünellerinin deney odasında gerçek şartlara yakın özelliklerde bir akım oluşturmak için akım kalitesini etkileyen faktörler incelenmiştir. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) laboratuarlarında rüzgar tüneli deney odasının hız dağılımına bağlı olarak akım kalitesi incelenip simülasyon analizleriyle karşılaştırılması yapılmıştır.NACA 4412 kanat profilinin çeşitli hücum açılarında basınç dağılımları ile taşıma, sürükleme ve moment katsayıları simülasyon ortamında hesaplanıp sonuçlar literatürle karşılaştırılmıştır.Ayrıca, hesaplamalı akışkanlar dinamiği yöntemi ile sedan ve hatchback tipi otomobillerinin taşıma ve sürükleme katsayıları gibi aerodinamik karakteristiklerinin hesaplanması ve karşılaştırılması yapılmıştır.Sonuç olarak yapılan çalışmalarda, deneysel ve literatür çalışmalarının ANSYS FLUENT 12.0 paket programında yapılmış olan analizlerle uyumluluğu gösterilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, factors affecting the flow quality are investigated to create a flow which is close to real conditions in test section of an open loop suction type wind tunnel.In Istanbul Technical University?s (ITU) labratories flow quality, which depends on the wind tunnel test section?s velocity distributions is reviewed and compared with simulation analysis.Pressure distributions, lift, drag and moment coefficients of N.A.C.A. 4412 airfoil with various angles of attack are calculated with simulation program and results are compared to the literature.In addition, with computational fluid dynamics (C.F.D.) method, the calculation and comparison of aerodynamics characteristies such as lift and drag coefficients of sedan and hatchback type automobiles are carried out.In conclusion, it is shown that simulation results obtained from ANSYS FLUENT 12.0 software package are compatible with test results and literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.subject | Uçak Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Aircraft Engineering | en_US |
dc.title | Bir ses altı rüzgar tünelinin performansının ve bazı modeller üzerindeki akışın deneysel ve bilgisayar destekli analizi | |
dc.title.alternative | Experimental and computer aided analyses of a subsonic wind tunnel performance and flow over some models | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Wind tunnel | |
dc.subject.ytm | Aerodynamics | |
dc.subject.ytm | Automobile | |
dc.subject.ytm | Profile | |
dc.identifier.yokid | 404737 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290445 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |