Browsing TEZLER by Author "Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 21
-
1918-1946 yılları arası Türkiye-Suriye iktisadi ilişkileri
Küçükbiltekin, Halil (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1918-1946 döneminde Türkiye ve Suriye arasında iktisadi ilişkileri inceleyen araştırmada, temel olarak Fransa'nın koruyuculuğu altındaki Suriye'de manda idaresinin uyguladığı politikalar ve bu yönde şekillenen ... -
3 pl hizmetlerinden duyulan memnuniyetin firma performansı üzerine etkileri
Poyraz, Alina (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-18)Lojistik faaliyetlerin küresel üretim ve ticaretteki kilit rolünün marka acıdan, ülkeler ve mikro acıdan işletmeler tarafından farkına varılmasıdır. Lojistik hem kavramsal hem de uygulama açısından hızlı bir ilerleme ... -
Belirsizlik altındaki lojistik problemlerin bulanık mantık kullanılarak modellenmesi ve çözümü
Pekmezci, Mehmet (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Lojistik maliyetler, işletmelerin önemli gider kalemleri arasındadır. İşletmeler, bu maliyetleri en düşük seviyede tutmanın yollarını arar. Bu amaç doğrultusunda üretmiş oldukları ya da sundukları hizmetlerin kalitesinde ... -
E-pazarlama yöneliminin ihracat performansı üzerine etkisi: Gaziantep ilinde bir araştırma
Sürer, Atilla (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı stratejik yönelimlerin birbirleri arasındaki ilişkileri incelerken bu ilişkilerin, işletmelerin ihracat performansları üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Çalışmada stratejik yönelimler Pazar, ... -
Firmaların ihracatta yaşadıkları sorunlara ilişkin algılarındaki farklılıklar: Gaziantep ili örneği
Evis, Veysi (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz zorlu rekabet ortamında firmaların varlıklarını devam ettirebilmeleri için yalnızca iç pazarlar yeterli olmamaktadır. Bu nedenle firmaların dış pazarlara açılması bir zorunluluk hâline gelmiştir. Bunun için de en ... -
Gaziantep organize sanayi bölgesinde tersine lojistiğin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
Kazaz, Filiz (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde firmalar arasında küreselleşmeden kaynaklanan çetin bir rekabet ortamı mevcuttur. Tersine lojistik faaliyetleri ise bu rekabet ortamında işletmelerin fayda sağlayabilecekleri bir çalışma alanı haline gelmiştir. ... -
Hizmet kalitesinin marka algısı ve satın alma niyeti üzerine etkisi: Kültürün düzenleyici rolü
Akbaş, Simge (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-22)Bu araştırmanın amacı Türkiye'de yaşayan Suriye uyruklu yükseköğretim öğrencilerinin fastfood tüketim alışkanlarını bölümlendirmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, Gaziantep Üniversitesinde eğitim görmekte olan ... -
Iraklı tüketicilerin Türk mallarına karşı olan etnosentrik eğilimlerinin belirlenmesi
Ali, Qahtan Wahbi Hasan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-25)Tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde pek çok faktör etkili olup bunlardan birisi de etnosentrizmdir. Kendi ülkesinin ürünlerini satın alma eğilimi yüksek olan tüketicilerin etnosentrizm eğilimleri de yüksektir. ... -
Kamu ve özel sektörde kayıtlı elektronik posta kullanımının kurum performansına etkisi
Darğin, Muhammet (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-13)Kayıtlı elektronik posta(KEP), e-imza ve zaman damgası kullanılarak, bir elektronik postanın iletimini güvence altına almayı, ileti gönderen ve ileti alan kişilerin kim olduklarının bilinmesini, gönderilen iletinin ne ... -
Küreselleşme Sürecinde KOBİ`lerin Durumu veKOSGEB Destekleri Üzerine Bir Araştırma
Kaya, Volkan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-25)Küreselleşme yalnızca bir kavrama sıkıştırılamayacak derinlikte, bir süreç veya süreç dizisini kapsamaktadır. Ulaşım ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile ülkeler arası etkileşim daha hızlı hale gelmiştir. Eleştirel ... -
Küreselleşmenin sosyal kutuplaşma üzerindeki etkisi: Avrupa Birliği ülkeleri üzerine bir uygulama
Çirkin, Zeynep (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşme, ulusal sınırların ortadan kalkmasını, ülkelerin dünya ile entegrasyonunu ifade eden sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve hukuksal bir süreçtir. Küreselleşme kavramı, özellikle 1980'li yıllardan itibaren ... -
Mobil alışverişin benimsenmesi üzerinde etkili olan faktörler
Der, Ali (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1990'lı yıllarda ülkemizde çok sınırlı alanda kullanılan İnternet hızla yaygınlaşmaya başlamış bugün için hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Önceleri internete bağlanmak için masaüstü bilgisayarlar, dizüstü ... -
Müşteri tatmini ve müşteri sadakati sağlamada algılanan hizmet kalitesinin ölçülmesinin önemi; Kargo sektörü üzerine bir araştırma
Mermertaş, Funda (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-28)Artan ürün çeşitliliği ve buna paralel olarak teknolojik gelişmelerle büyüyen ve yaygınlaşan e-ticaret ile birlikte değişen tüketici alışkanlıkları kargo firmalarının iş hacmini artırmıştır. Kargo firmaları ise yoğun ... -
Serbest bölgelerde faaliyet gösteren firmalarda stratejik oryantasyon ve işletme performansı arasındaki ilişki
Polat, İnci (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya ticaretinden daha fazla pay alabilmek için ülkeler uyguladıkları bir dizi karar, politika ve stratejilerle yerel sermayenin rekabet edebilirliğini artırırken aynı zamanda yabancı sermayeyi de ülkeye çekmeye ... -
Tedarik zinciri elemanları arasında güven ilişkisi, etik kurallar ve bilgi paylaşımının tedarik zinciri performansı üzerine etkisi
Cengiz, Erol (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Nihai müşteriye, doğru ürünün, doğru yerde, doğru zamanda, doğru fiyata tüm zincir elemanları açısından mümkün olan en düşük maliyetle ulaşmasını sağlayan malzeme, bilgi ve para akışının yönetimi olan Tedarik Zinciri ... -
Türk halı sektörü ihracatında markalaşma: Gaziantep ili örneği
Bilge, Tuğçe Nazli (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında yaşanan hızlı ve dikkat çekici gelişmeler özellikle iş dünyasında da önemli etkilere yol açmıştır. Geçmişe göre çok daha zorlu bir rekabet ortamının olduğu günümüzde firmalar varlıklarını devam ettirmede ... -
Türkiye ve İsrail`in ihracat performansı üzerine bir karşılaştırma
Bilgütay, Hakan (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşme sonucu artan rekabet ortamında, bütün ülkeler uluslar arası piyasalarda rekabet gücü ve ihracat performansını artırarak, ekonomik büyüme ve dolayısıyla refah artışına katkı sağlamaya çalışmaktadır. Birçok ... -
Türkiye`de göç hareketleri ve bölgesel sosyo-ekonomik gelişmişlik ilişkisi (2008-2012)
Özbaş, Hakki (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya üzerinde sürekli ve çeşitli yönlerde, çeşitli nedenlerden ötürü göç hareketliliği yaşanmış olup göç; alan ve veren ülkeleri ekonomik, sosyal, kültürel açıdan etkilemektedir. Tek taraflı bir hareketin ötesinde göç; ... -
Türkiye`de ihracat çeşitlendirmesi ve büyüme ilişkisi
Taş, İsmail (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İhracat önderliğinde büyüme hipotezi ile ilgili literatürde ihracatın niceliği kadar niteliğinin de dikkate alınmasıyla detaylanan çalışmalarda, gelişen ülkelerin ihtiyaç duyduğu ihracat gelirlerinde artış ve istikrar ... -
Türkiye`de taşımacılık altyapılarının ekonomik büyüme üzerine etkileri
Aksoy, Maide Betül (GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-21)Lojistiğin faaliyet alanlarından biri olan taşımacılık, günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçasını oluşturan, ekonomik ve sosyal yönden var olabilmeyi mümkün kılan bir sistemdir. Gelişmekte olan ülkelerde taşımacılık olmadan ...