Araç lastiği sırt profilinin bilgisayarda görü yaklaşımı ile kalite kontrolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında araç lastik üniformitasını, balansını ve performansını etkileyen sebeplerin (iç gerilmeler) ortaya çıkarılmasında yönelik çevrimiçi bir ölçüm sistemi geliştirilmiştir. Geliştirilmiş olan ölçüm sistemi üç adet çizgi lazer ve dört adet kameradan oluşmaktadır. Çizgi lazer ölçümü alınacak olan lastik profilinin üzerine düşürülerek lastik profilinin modeli çıkartılmaktadır. Kamera ile alınan görüntülere imge eşikleme, süzgeç uygulama gibi işlemler uygulanmaktadır.Boyutları bilinen bir kalibrasyon cismi ile kamera kalibrasyonu yapıldıktan sonra kalibrasyon verilerine göre lastik profilinin modeli oluşturulmuştur. Geliştirilmiş olan sistem 0,12 mm doğrulukla lastik profilinin modelini oluşturabilmektedir. Ayrıca bu tez çalışması kapsamında alınan anlık ölçümleri gözlemek ve kontrol etmek amacıyla grafiksel bir kullanıcı arayüzü geliştirilmiştir. In this thesis study, an online three-dimensional profile measurement systems in order to determine reasons, internal tensions etc., which affect tyre uniformity, balance and performance has been developed. Measurement system that was developed consists of three line laser and four cameras. Three dimensional model of the tyre profile has been reconstructed by projection of the line laser onto the tyre surface. Operations such as thresholding, filtering have been applied to the captured images. After camera calibration has been done using calibration object, the three dimensional model has been reconstructed. The measurement system developed , is able to obtain 3-dimensional model of the tyre profile with 0,12 mm accuracy. After 3-dimensional model is obtained, a graphical user interface is developed in order to monitoring three dimensional mesh and measurements taken on the tyre.
Collections