Matematiksel modelleme etkinliklerinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı matematiksel modelleme etkinliklerinin ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumlarına etkisini araştırmak ve matematiksel modelleme etkinlikleri ile çalışılan öğrencilerin matematiksel modelleme etkinliklerinin matematik derslerinde kullanılmasına yönelik görüşlerini tespit etmektir.Araştırma, 2011?2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Çekmeköy ilçesindeki bir ilköğretim okuluna devam eden 48 altıncı sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerden 24'ü deney grubunu, diğer 24'ü ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubundaki öğrenciler, kontrol grubundaki öğrencilerden farklı olarak, matematiksel modelleme etkinlikleri adı altında okul saatleri dışında haftada dört saat olmak üzere çalışmışlardır.Araştırmada karma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri için kullanılan veri toplama aracı Çanakçı ve Özdemir tarafından geliştirilen Matematik Problemi Çözme Tutum Ölçeği'dir. Nitel veriler için kullanılan veri toplama aracı ise uygulanan matematiksel modelleme etkinliklerinin matematik öğretimde kullanılmasına yönelik hazırlanmış görüşme formudur. Verilerin analizi aşamasında, ölçeğin iki boyutu için de deney ve kontrol gruplarının son test puanları arasında istatistiksel bir fark olup olmadığı SPSS 16 paket programı ile bağımsız gruplar t-testi ile test edilmiştir. Nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır.Sonuç olarak matematiksel modelleme etkinliklerinin 6.sınıf öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumlarına olumlu yönde etki ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin matematiksel modelleme etkinlikleri ile çalışırken zorlanmadıkları, zevk alarak çalıştıkları belirlenmiştir. The aim of this study is to search the impact of Mathematical Modelling Activities to the attitude of primary school 6th grade students in solving maths problems and to identify the opinions of the students about the application of mathematical modelling activities in Maths lessons.This search is practiced with 48 6th grade students attending to a primary school in Cekmekoy/Istanbul in the education year if 2011-2012. 24 students formed the testing group, the other 24 students formed the control group. Different from the control group, students in the testing group studied Mathematical Modelling Activities 4 hours more after the school every week.Combined Searching Model was used in this search. Data Acquisition Medium used for the quantitative data od the searh is the Solving Maths Problem Attitude developped by Canakci and Ozdemir. Data Acquisition Medium for qualitative data is the intercourse forms which were prepared concerning the application of the Mathematical Modelling Activities in Maths education. Two dimensions of the scale are tested for experimental and control groups if there is statistically significant difference between them by independent samples t-test using SPSS 16 in the data analysis phase. For the analysis of qualitative data, descriptive and content analysis were used.It is appearent that Mathematical Modelling Attitudes have positive influences on solving maths problems atitudes of the 6th grade students. Furthermore: It is determined that students did not slog away while studying with the Mathematical Solving Attitudes. in contrast, they enjoy while they study with this model.
Collections