Çoklu zekâ destekli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi olasılık ve istatistik konusundaki başarılarına ve performanslarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışmada, çoklu zekâ kuramı destekli işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin altıncı sınıf matematik dersinde, öğrencilerin olasılık ve istatistik öğrenme alanına yönelik akademik başarıları ve performansları üzerinde etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Çoklu zekâ kuramı destekli işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, araştırmanın bağımsız değişkenini oluştururken, akademik başarı ve performans ise bağımlı değişkenlerini oluşturmaktadır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Uygulama, 2011?2012 eğitim-öğretim yılında, Kocaeli ili Körfez ilçesinde yer alan bir devlet ilköğretim okulunda okuyan toplam 53 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney ve kontrol grubu kullanılmıştır. Uygulama, 6 hafta sürmüştür. Dersler, deney grubunda çoklu zekâ kuramı destekli işbirliğine dayalı öğrenme yöntemine, kontrol gruplarında ise işbirliğine dayalı öğrenme yöntemine göre işlenmiştir. Dersler her iki grupta da araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Olasılık ve İstatistik Başarı Testi? deney ve kontrol gruplarına öntest-sontest olarak, yine araştırmacı tarafından geliştirilen performans sınavları ise işlem süresince uygulanmıştır. Ayrıca araştırmanın başında öğrencilerin zekâ alanlarını belirlemek için ?Gözlem Formları? ve ?Kontrol Listeleri? kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında deney grubunda yer alan öğrencilerin sürece ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada başarı testi ve performans sınavlarından elde edilen veriler üzerinde, t-testi analizi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilere göre, başarı testi ve performans sınavı puanları açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler, çoklu zekâ destekli işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi sayesinde matematik dersindeki başarılarının arttığını bununla birlikte derse daha çok katılmak istediklerini belirtmişlerdir. The primary purpose of the study was to find out whether there are significant differences in terms of achievement and performance towards the Mathematics Course between the experimental group in which the cooperative learning method supported by multiple intelligences theory applied and the control group in which cooperative learning method was administered. The study was conducted in a public elementary school the district of Körfez-Kocaeli in 2011-2012 academic year. The application was carried out on 53 sixth-grade students. The study was conducted in one experimental and one control group, and lasted for 6 weeks. The courses were done on the basis of schemes prepared for cooperative learning method supported by multiple intelligences theory in the experimental group. As for the control groups, the courses were done through cooperative learning method. Achievement Test was administered as pre-test and post-test to both the experimental and control groups. Performance Exams also was administered experimental processes. Furthermore, prior to the study Observation Form and Check Lists were utilized to all of the participants. At the end of instruction, Semi-Structured Interview Form was used for getting opinions about teaching. The results obtained at the end of the study indicated that while there was a significant difference in favour of the experimental group in terms of the post-test scores on the achievement test and performance exams. The results of the interview; students stated that this method increased their success and their willing to attend the courses.
Collections