Enürezisi olan okul yaş dönemindeki çocuklarda endişe kaynakları ölçeğinin geliştirilmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yaş dönemindeki çocuklarda enürezisin önemli bir endişe kaynağı olması nedeniyle araştırma, ?Enürezisi Olan Okul Yaş Dönemindeki Çocuklarda Endişe Kaynakları Ölçeğinin Geliştirilmesi? amacıyla metodolojik olarak planlandı. Araştırma, Gaziantep Kocatepe İlköğretim Okulu (GKİO) ve Gaziantep Üniversitesi Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde (GÜŞAUH) gerekli sözlü ve yazılı izinler alındıktan sonra, Mayıs 2008- Eylül 2008 tarihleri arasında yapıldı. Araştırma evrenini, GKİO ve GÜŞAUH'de basit rasgele örnekleme yöntemiyle belirlenen 120 enürezisi olan çocuk ve 200 sağlıklı çocuk oluşturdu. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan enürezisi olan okul yaş dönemindeki çocuklarda endişe kaynakları ölçeği ve çocuk bilgi formu kullanıldı. Araştırmadan elde edilen veriler değerlendirilirken, istatistiksel analizler için NCSS 2007&PASS 2008 Statistical Software programı kullanıldı. Araştırma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metodların yanısıra niceliksel verilerin karşılaştırılmasında normal dağılım gösteren parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Oneway Anova test ve student t test kullanıldı. Geliştirilen ölçekteki sorular faktör analizi yöntemi ile ayrıştırılarak sınıflandırıldı. Sonuçlar %95'lik güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirildi. ?Enürezisi Olan Okul Yaş Dönemindeki Çocukların Endişe Kaynakları Ölçeği?nin güvenirlik ve geçerlik alfa katsayıları = 0.96 olarak saptandı. Ölçekte yer alan faktörlerin açıkladığı varyans %69.17 olarak hesaplandı. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda Enürezisi Olan Okul Yaş Dönemindeki Çocukların Endişe Kaynakları Ölçeği'nin geçerli ve güvenilir olduğu, bu amaçla yapılacak araştırmalarda kullanılabileceği saptandı.Anahtar Kelimeler: Endişe, enürezis, likert ölçeği, okul yaş dönemi, ölçek geliştirme. The investigation was planned methodically to develop the scale of anxiety resources of which school age children with enuresis. The study was performed in Gaziantep Kocatepe Primary School (GKPS) and Gaziantep University Sahinbey Research Hospital (GUSRH) after taking the allowance written and spoken, between the dates May - September 2008. The sample of study was selected by using simple random sampling technique from GKPS and GUSRH. 120 school age children with enuresis and 200 healthy children joined the study. As a tool to collect data, the scale of anxiety resources of school age children with enuresis and a question name developed by the researcher conscious were used. To assess the data obtained from the study, NCSS 2007&PASS 2008 Statistical Software program was used for statistical analysis. To assess the investigation data, besides definitive statistical methods, Oneway Anova and two group averages of comparatives student t test were used. The questions at the scale developed were classified via factor analysis method. The results are at 95% confidence interval and p significance value is <0,05. Reliability and validity alpha coefficient of ?The scale of anxiety resources of school age children with enuresis? was evaluated as 0.96. The variance indicated by the factors which take place in the scale was evaluated 69.17 %. The findings obtained via investigation revealed that the scale of anxiety resources of the school age children with enuresis is valid and confidential, so it could be used for such purposes.Keywords: Anxiety, developing scale, enuresis, likert scale, school age.
Collections