Azerbaycan Atbulaq-Sabırabad karayolu güzergahındaki zeminlerin mühendislik jeolojisi ve jeoteknik özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Azerbaycan karayollarındaki trafik yoğunluğu ve yükün artması nedeniyle asfalt yollarda deformasyonlar, tekerlek izleri, çatlaklar ve çökmeler meydana gelmiştir. Bu tezde Atbulaq-Sabirabad karayolu km: 0+370-48+300 arası zeminlerin mühendislik jeolojisi ve jeoteknik özellikleri incelenmiştir. Bölge, deniz seviyesinin altında olduğundan bataklık ve göl havzaları çoğunluktadır. Buna bağlı olarak yol güzergahındaki birimler genel olarak alüvyal çökellerden oluşur. Yol güzergâhındaki zeminlerin mühendislik jeolojisi ve jeoteknik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırma çukurları, sondaj ve laboratuar deneyleri verilerinden yararlanılmıştır. Güzergah boyunca yaklaşık 200 m aralıklarla 1-3 metre derinliğinde araştırma çukurları açılmış, köprü geçiş ve kavşaklarda derindeki zemin istifini tanımlamak için derinliği 30 metreye ulaşan araştırma sondajları yapılmıştır. Arazi ve laboratuar çalışmalarından elde edilen veriler yardımıyla yol güzergâhındaki zeminler 4 kısma ayrılmıştır. 1. kısımda A-7-6 grubu killi zeminler mevcuttur, bu yüzden bu kesimlerde zemin iyileştirme yöntemleri olarak kaya dolgu ve jeotekstil iyileştirmesi yapılmıştır. 2. ve 3. kısımda A-7-6 ve A-6 grubu killi zeminler bulunmaktadır, bu nedenle bu kesimlerde kaya dolgu iyileştirmesi yapılmıştır. 4. kısımda A-6 ve A-4 grubu killi zemin bulunmaktadır, bu nedenle bu kesimlerde zeminler genel seviyeden daha derin kazılmış ve dolgu kalınlığı arttırılmıştır. Due to the increasing volume of the traffic and the load in Azerbaijan highways, deformations, ruttings, cracks and collapses have occurred in paved roads. In this thesis, engineering geology and geotechnical properties of the soils of Atbulaq-Sabirabad highway's have been investigated from chainage: 0+370 to 48+300. The region has many marsh and lake basins due to below the sea level. Accordingly, the units of the highway route are alluvial deposits. Engineering geology and geotechnical properties of the soils along the highway route were determined by the trial pits, borings and laboratory tests. Along the route, trial pits have been opened approximately at 200 m distances with 1-3 meter depths, boring investigations were carried out about 30 meter depth for defining the soil layers at deep in the bridge crossings and at the junctions. The soils along the road route were divided into 4 zones with the help of site and laboratory data. At the 1st zone, there are clay soils of A-7-6 class, so rock fill and geo-textile rehabilitation works have been done at this zone. At the 2nd and 3rd zones, there are clay soils of A-7-6 and A-6 classes, thus rock fill rehabilitation have been done at this zone. At the 4th zone, there are clay soils of A-6 and A-4 classes therefore, the soils were excavated deeper than usual level and fill thickness have been increased at this zones.
Collections