Matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin akademik başarı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin akademik başarı ve derse yönelik tutum üzerine etkililiğini geleneksel yöntemle karşılaştıran birbirinden bağımsız deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçlar meta-analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Hangi araştırmaların meta-analize dâhil edileceğine yönelik seçimlerin yapılmasında belirli ölçütler kullanılmıştır. 1998-2013 yılları arasında konu üzerine yapılmış olan bildiri, makale, yüksek lisans ve doktora tezleri incelenmiş, belirlenen ölçütleri karşılayan 38 çalışma akademik başarı ve 19 çalışma da derse yönelik tutum için meta-analize dahil edilmiştir.Yapılan meta-analiz hesaplamaları sonucunda, öğrenci merkezli yöntemlerin öğrencilerin matematik başarıları üzerindeki etki büyüklüğü değeri 0,8924, derse yönelik tutumları üzerindeki etki büyüklüğü ise 0,7427 olarak hesaplanmıştır. Bulunan değerler, etki büyüklüğünün akademik başarı için geniş düzeyde, derse yönelik tutum için orta düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, araştırmaya dahil edilen çalışmaların öğretim kademelerine, uygulama sürelerine ve öğrenme alanlarına göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır.Sonuç olarak, matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin geleneksel yönteme göre hem akademik başarı hem de derse yönelik tutum üzerinde olumlu yönde etkili olduğu ve bu etkililik düzeyinin öğretim kademelerine, uygulama sürelerine ve öğrenme alanlarına göre farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler sunulmuştur. In this study, the results of experimental studies that compare the effectiveness of student-centered methods to traditional methods on academic achievement and attitude towards the subject in mathematics instruction are combined with meta-analysis method Specific criterias were used to decide which researches would be included in the meta-analysis. The reports, articles, master's and doctoral theses, carried out between the years 1998-2013 in Turkey, are examined. 38 studies for academic achievement and 19 studies for attitude towards the subject that meet the specified criterias were included in the meta-analysis.As a result of the calculations of meta-analysis, the effect size of the student-centered methods is calculated as 0.8924 on students' mathematics achievement, on the other hand this size is calculated as 0.7427 on the attitudes towards the subject. Attained values have revealed a large effect size for academic achievement and a medium effect size for students' attitude towards the subject. In addition, the comparative effect sizes of the studies included in the study were calculated according to stages of education, durations of implementation and learning fields.As a result, student-centered methods has more positive effects on both academic achievement and attitude towards the subject than the traditional methods in mathematics instruction. It is concluded that the effect size on both academic achievement and attitude towards the subject does not differ according to the stages of education, durations of implementation and learning fields. In accordance with the results, some recommendations were suggested.
Collections