Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin şiddete yönelik bakışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin şiddete bakışının irdelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evreni Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 1116 öğrencidir. Örneklem seçimi yapılmamış, çalışmaya katılmayı kabul eden, evrenin %61,1'ine (680 öğrenci) ulaşılmıştır. Anket Formu Nisan-Mayıs 2011'de uygulanmıştır.Araştırmaya katılan öğrencilerin %57,6'sı kız, %46,5'i 20-21 yaş grubunda, %56,9'unun ekonomisi gelir gidere eşit, %40,1'inin 3-4 kardeşe sahip; %80,4'ü çekirdek aile yapısında, %55,3'ü il merkezinde oturan, %75,2'si Güneydoğu Anadolu Bölgesinde doğan,%82,6'sının sosyal güvencesinin olduğu, öğrenci babalarının %37,8'i ilköğretim mezunu,%34,4'ünün annelerinin okur-yazar olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin %39,9'u 1.sınıfta, %44,6'sı Türkçe bölümünde okumaktadır.Öğrencilerin %82,3'ü şiddeti kaba kuvvet-dayak, %38,7'si en ağır şiddeti fiziksel şiddet olarak tanımlamıştır. %49,3'ü en çok şiddete maruz kalanları kadın göstermiş, %70,4'ü şiddete maruz kalmadığını; kalanların %37,3'ünün evde şiddete uğradığını, %50,2'si şiddet uygulayana anne/baba demiştir. Öğrencilerin %70,1'i şiddete uğrarsa anne/baba'larına başvurduğunu söylemiştir.Öğrencilerin %43,5'i eğitim kurumlarında şiddeti engellemek için, şiddete karşı duyarlılığı artırmaya yönelik seminerler düzenlenmesi gerektiğini, %57,4'ü ailede şiddeti engellemek için ailelere çocuk eğitimiyle ilgili bilgi verilmesi gerektiğini söylemiştir.Öğrencilerin %62,3'ünün kızarak cezalandırıldığı, %65,6'sının sorunlarını kendilerinin çözdüğü, %98,7'sinin herkes tarafından dinlendiği, fikirlerine önem verildiği tespit edilmiştir.Şiddetin kaynağı ile yaş grupları, anne eğitimi ile aile içinde cezalandırılma şekli, şiddete maruziyet, kendi sorunlarını çözme, baba eğitimi ile şiddetin kaynağı, kendi sorunlarını çözme, oturduğu yerle şiddete maruziyet, şiddeti uygulayan kişiler, doğduğu bölge ile çevrede şiddete eğilimli kişilerin eğitimi, ailede şiddeti engellemek için alınacak tedbirler, şiddetin kaynağı arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki bulunmuştur(p<0,05).Öğrencilerin Şiddet Eğilim Ölçeği ile Saldırganlık Ölçeği arasında istatistiksel açıdan ileri derecede anlamlı ilişki tespit edilmiştir(p<0,05).Anahtar kelimeler: Şiddet, Aile İçi Şiddet, Kadın, Şiddet Eğilim This study is performed to determine the perspectives to violence of the newbie in University of Gaziantep, Faculty of Education. The universe of the study is the 1116 students of Gaziantep University Faculty of Education. Six hundred and eighty of them (61,1 %) included to the study without sample selection. The survey form was applied in April-May 2011.When the samples were analyzed; 57.6 % of them were female, 46.5 % of them were between 20-21 years old, 56.9 % of them had income equal to expenditure, 40.1 % of the samples had 3 to 4 brothers/sisters, 80.4 % of them were living in a nuclear family, 55.3 % were living in city center, 75.2 % of the samples were born in South East Anatolian Region, 82.6 % of students had health insurance, 37.8 % of the fathers of students had been graduated from primary school, 33.4 % of mothers of samples did not know how to read or write. 39.9 % of the samples were in first class, 44.6 % of samples were graduating in Turkish Class.82,3 % of students defined the violence as brute force and beating, 38.7 % of them defined as the most severe physical violence. 49.3 % of the samples pointed out that women were exposed to violence, 70.4 % of them had never been exposed to violence, 37.3 % of the rest told that they had been exposed to violence at home, 50.2 % of them had been subjected to violence by parents. 70.1 % of students explained that they would got help from their parents, if they were exposed to violence.The students who thought that there was a great need to conduct seminars in their schools to increase the sensitivity against violence and stop the violence were 43.5 % of samples and 57.3 % of the students advised to educate families about children?s education to stop violence in family.62.3 % of the students had been punished by shouting, 65.6 % of samples had solved their problems by themselves, 98.7 % of samples told that everyone were listening and giving importance to their ideas.There were statistically significant differences between source of violence and age groups, mother?s education and form of punishment in the family, father?s education and source of violence, solving their own problems, living area and exposure to violence, people who resort to brute force, region they were born and graduate of persons prone to violence surrounding, the cautions to stop violence in family, source of violence (p<0,05).Key Words: Violence, Violence within the familyhood, Woman, Tendency to violence
Collections