İlköğretim 6, 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma Çoklu Zekâ Kuramına uygun olarak Gaziantep ili, Emine Mustafa Humanızlı, Ali Tutkun ve Kılıçarslan İlköğretim okullarının 6, 7 ve 8 sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin farklı zekâ alanlarının gelişmişlik düzeyinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evreni bu üç ilköğretim okulunda öğenim gören 1401 öğrencidir. Evrenden küme örnekleme ile 737 öğrenciye Mayıs-Haziran 2010'da anket uygulanmıştır. Araştırmaya katılanların %53,1'inin kız, %35,3'ünün 13 yaşında, %47,1'inin 6.sınıf`ta olduğu, %69,9'unun ekonomik durumunun orta düzeyde, %85,9'unun Gaziantep doğumlu, %49'unun 4-6 kardeşli, %76,6'sının çekirdek aile yapısında olduğu saptanmıştır.Öğrencilerin %66,5'inin sosyal faaliyetlere katılamadığı, %58,9'unun günün 1-2 saatini televizyon karşısında geçirdiği, %80,7'sinin anne baba dışında başka birileriyle yaşamadığı, %18,6'sının okul dışında işte çalıştığı, %30,3'ünün çok sık hasta olduğu, %62'sinin günde üç öğün yemek yediği, %21'inin öğretmen olmak istediği saptanmıştır. Öğrencilerin %73,5'inin orta düzeyde gelişmiş, %13,8'inin biraz gelişmiş, %12,2'sinin gelişmiş düzeyde sözel zekaya, %58,5'inin orta düzeyde gelişmiş, %27,5'inin gelişmiş matematiksel zekaya, %45,3'inin orta düzeyde gelişmiş, %32,8'inin biraz gelişmiş, %19,3'ünün gelişmiş düzeyde görsel zekaya, %64,6'sının orta düzeyde gelişmiş, %20,5'inin biraz gelişmiş, %14,2'sinin gelişmiş düzeyde müziksel zekaya, %74,2'sinin orta düzeyde, %12,8'inin biraz gelişmiş, %11,9'unun gelişmiş düzeyde doğa zekasına, %38,8'inin biraz gelişmiş, %31,1'inin orta düzeyde gelişmiş, %29,4'ünün gelişmiş sosyal zekaya, %51,7'sinin orta düzeyde gelişmiş, %23,7'sinin gelişmiş bedensel zekaya, %48,2'sinin gelişmiş, %34,9'unun orta düzeyde gelişmiş içsel zekaya sahip oldukları tespit edilmiştir.Öğrencilerin zekâ alanlarının cinsiyete, sınıf düzeyine, anne/baba öğrenimine, sosyo ekonomik duruma, sosyal faaliyetlere katılmaya ve en çok yaşanılan yere göre arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edilmiştir(p?0,05).Anahtar Kelimeler:Çoklu Zekâ,Çoklu Zekâ Alanları,Çoklu Zekâ Envanteri,Gelişmişlik Düzeyi The research was done in accordance with Multiply Intelligence Theory to identify the development of different intelligence areas of students studying in the 6th, 7th and 8th grades of Emine Mustafa Humanızlı, Ali Tutkun and Kılıçarslan Primary Schools. The cosmos of this study is comprised of 1401 students studying at these primary schools. 737 students were surveyed in May-June, 2010 as a sampling group. 53.1% of all students are comprised of girls, 35,3% are 13 years old, 47,1% have been studying in the 6th grade, 69,9% have middle-income, 85,9% were born in Gaziantep, 49% have 4-6 siblings and 76,6% have nuclear families.It is stated that 66,5% of all students are not able to attend social acitivities, 58,9% spend 1-2 hours by watching TV, 80,7% just live with their parents, 18,6% are employed after school, 30,3% are sick very often, 62% have a meal three times a day, and 21% wish to be a teacher. 73,5% of all students have an intermediate advanced, 13,8% have a little advanced and 12,2% have an advanced verbal intelligence. 58,5% have an intermediate advanced and 27,5% have an advanced mathematical intelligence. 45,3% have an intermediate advanced , 32,8% have a little advanced and 19,3 % have an advanced visual intelligence. 64,6% have an intermediate advanced, 20,5% have a little advanced and 14,2% have an advanced musical intelligence. 74,2% have an intermediate advanced, 12,8% have a little advanced and 11,9% have an advanced natural intelligence. 38,8% have a little advanced, 31,1% have an intermediate advanced, 29,4% have an advanced social intelligence. 51,7% have an intermediate advanced, and 23,7% have an advanced bodily intelligence. 48,2% have an advanced and 34,9% have an intermediate advanced internal intelligence.A meaningful relation was identified statistically in the distribution of the intelligence areas of students among genders, class level, socio-ecenomic situation, attendance to social activities, the most having lived places of students.Key Words: Multiply ıntelligence, Multiple Intelligence Areas, Multiple Intelligence Inventory, the Level of Development.
Collections