Show simple item record

dc.contributor.advisorGüllü, Doğan
dc.contributor.authorÇetinbaş Gazeteci, Didem
dc.date.accessioned2020-12-29T12:59:28Z
dc.date.available2020-12-29T12:59:28Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/417156
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı ve eleştirel düşünme becerisi üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evreni 2013- 2014 eğitim- öğretim yılı Kocaeli ili İzmit ilçesinde okuyan tüm 8. sınıf öğrencileridir. Araştırma örneklemini 2013-2014 eğitim- öğretim yılında Kocaeli İli İzmit İlçesinde bulunan üç ilköğretim okulundaki 139 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan okullar, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yaptığı Seviye Belirle Sınavı'ndan alınan sonuçlara göre; üst, orta ve alt düzey olmak üzere gruplandırılmıştır. Her okulda bir sınıf deney, bir sınıf kontrol grubu olarak seçilmiştir. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Kontrol grubunda öğretmen merkezli geleneksel öğretim yöntemi, deney grubunda ise oyun temelli fen öğretimi uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verilerini akademik başarı ve eleştirel düşünme becerisi puanları oluşturmuştur. Nicel verilerin, Bağımsız t Testi ve Tek Yönlü ANOVA ile analizi yapılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizine göre, oyun etkinlikleri ile desteklenen fen öğretiminin akademik başarı ve eleştirel düşünme becerileri üzerine olumlu yönde anlamlı etkisi olmuştur.Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Becerisi, Oyun Temelli Fen Öğrenme.
dc.description.abstractIn this research the effect of game based learning on students' academic achievement and critical thinking skills in the primary school 8th grade science and technology lessons are searched. The cosmos of the research is all the students of, 8th classes in İzmit 2013-2014 academic year. The sample of the research is consisted of 139 students who were 8th grade from a primary school in İzmit in 2013-2014. While the research sample is being formed, these primary schools are classified in three levels such as; upper, middle and low according to the results of Level Determination Exam which is applied by Ministry of National Education. One control group and one experiment group were selected from each schools.The semi-experimental methods including pretest- posttest with control group has been used in the research. The conventional educational method was used in the control group while the method of using game based science teaching was used in the experimental group. Academic achievement and critical thinking ability points formed the quantitative data of the research. The quantitative data were analysed with Indepented t test and One Way ANOVA. According to quantitative analysis, the science education supported by game activities have a significant positive effect on students' academic achievement and critical thinking abilities. Keywords: Academic Achievement, Critical Thinking Ability, Games Based Science Learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde oyun temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarı ve eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of game based learning on students' achievement and critical thinking skills in the primary school 8th grade science and technology lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmEducational games
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10046616
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372711
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess