8-12 yaş grubu ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin performansla ilgili fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 8-12 yaş arası ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin performansla ilgili fiziksel uygunluklarının cinsiyet ve yaş değişkenine göre incelenmesidir. Araştırmaya Gaziantep ilindeki ilkokul ve ortaokullardan 118 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerden fiziksel ve fizyolojik parametreler olarak yaş, vücut uzunluğu, vücut ağırlığı, vücut kitle indeksi, vücut yağ yüzdesi, esneklik, MaxVO2, el kavrama kuvveti, sırt kuvveti, dikey sıçrama ve anaerobik güç parametreleri ölçülmüştür. İstatistiksel analizde SPSS 16.0 programı kullanılmıştır. İkili gruplar için Independent Samples T testi, çoklu gruplar için One Way ANOVA ve Scheffe testleri kullanılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre vücut ağırlığı, vücut kitle indeksi, MaxVO2, sağ ve sol el kavrama kuvveti ve sırt kuvveti parametrelerinde anlamlılık bulunmuştur. Yaş değişkenine göre vücut uzunluğu, vücut ağırlığı, MaxVO2, dikey sıçrama ve anaerobik güç parametrelerinde anlamlılık bulunmuştur. Sonuç olarak, fiziksel uygunluk parametrelerinin yaş ile paralel bir gelişim sergilediği ve gelişim dönemi özellikleri gereği kız öğrencilerin daha yüksek sonuçlara sahip olduğu söylenebilir. Purpose of this study is according to gender and age investigation of physical fitness related to performance of primary and secondary school students who are 8-12 years old. 118 students who were from primary and secondary schools in Gaziantep were participated in this study. Measurements were applied as physical and physiological parameters such as age, height, weight, body mass index, body fat percentage, flexibilty, MaxVO2, hand grip strength, back strength, vertical jump and anarobic power. SPSS 16.0 program used for statistical analysis. Independent Samples T test vas used for binary groups, One Way ANOVA and Scheffe tests used for multiple groups. According to gender variable, significance was found in height, weight, body mass index, MaxVO2, right and left hand grip strength, back strength parameters. According to age variable, significance was found in height, weight, MaxVO2, vertical jump and anarobic power. As a result, it is said that physical fitness parameters have shown paralel development with age; and female students had higher results than male students because of development period.
Collections