12 haftalık temel tenis eğitiminin çocuklarda tenis becerisi, kuvvet ve basit reaksiyon zamanı özelliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 12 haftalık temel tenis eğitiminin tenis becerisi, kuvvet parametreleri ve basit reaksiyon zamanı özelliklerine etkisinin belirlenmesidir. Çalışmaya 12 yaş grubunda toplam 24 erkek çocuk denek gönüllü olarak katıldı. Gönüllüler kontrol ve deney grubu olarak ikiye gruba ayrıldı. Deney grubuna 12 haftalık temel tenis tekniklerini içeren tenis antrenman programı uygulandı. Kontrol grubuna bu süre boyunca herhangi bir antrenman programı uygulanmadı. 12 haftalık periyottan bir gün önce ve sonra deneklerden veriler alındı. Kuvvet parametreleri olarak el kavrama kuvveti, sırt ve bacak kuvveti, duvarda squat kuvveti testleri; tenis becerisi için ITN forehand ve backhand vuruş ve servis testleri; reaksiyon zamanı parametreleri için görsel ve işitsel basit reaksiyon zamanı testleri uygulandı. Verilerin analizi için SPSS 22.0 programında bağımlı ve bağımsız t testleri kullanıldı. Deney grubunun ölçülen tüm özelliklerinde ön-son testler arasında anlamlı farklılık saptandı (p<0.05). Kontrol grubunun ölçülen hiçbir özelliğinde anlamlılık görülmedi (p>0.05). Deney ve kontrol grupları karşılaştırıldığında ise tüm özelliklerde deney grubu lehine farklılık görüldü (p<0.05). Sonuç olarak 12 haftalık temel tenis antrenmanının kuvvet, reaksiyon ve temel tenis becerilerine olumlu etkileri olduğu söylenebilir. The aim of this study was to investigate effect of 12-week basic tennis training on tennis skills, strength, and simple reaction time of children. Twenty four male children that were 12 aged participated in the study as volunteer. Volunteers were divided two equal groups as experimental and control. 12-week tennis training program included basic tennis skills was applied on experimental group. The control group was not participate a training program. The measurements were done a day before and after of 12-week period. Hand grip strength, back and leg strength, Wall squat tests for strength parameters; ITN forehand, backhand and service tests for tennis skills; visual and auditory simple reaction time tests for reaction time parameters were applied. Paired and independent samples t tests on SPSS 22.0 program were used for statistical analysis. There were significant differences between pre- and post-tests of experimental group (p<0.05), but not in control group (p>0.05). When compare the experimental and control groups as percent change between pre- and post-tests, significant differences were observed in terms of experimental group (p<0.05). As a result, it could be said that 12-week basic tennis training could affect strength, tennis skills, and reaction time.
Collections