Halk sağlığı hemşireliği dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın geliştirilmesinde amaç, hemşirelik öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği (HSH) dersinin teorik ve uygulamasına yönelik tutumlarını ölçen, geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Bu ölçek geliştirme çalışması açısından metodolojik tasarımda, öğrenci hemşirelerin HSH dersinin teorik ve uygulamasına ilişkin tutumlarının belirlenmesi açısından da tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini; 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik bölümünün 3.(216) ve 4. Sınıflarında (235) öğrenim gören ve HSH dersini alan toplam 451öğrenci oluşturmuştur. Çeşitli nedenlerden dolayı 304 form değerlendirmeye alınmıştır. HSH Dersi Tutum Ölçeği ve Tanıtıcı özellikler formu ile veriler toplanmıştır. Veriler SPSS ve AMOS programları ile analiz edilmiştir. Ölçekteki maddelerin Kapsam Geçerlik İndeksleri (KGI-CVI) .87-1.00 arasında değişmiş, tüm ölçek maddeleri için KGI'i .93 olarak uyumun olduğu saptanmıştır. Ölçeğin geçerliği için yapılan doğrulayıcı faktör analizi uyum değerleri istendik düzeyde yeterli bulunmuştur (CMIN/DF: 1.698, RMSEA 0.048, CFI:0.927, NNFI: 0.900, GFI:0.853, AGFI:0.829, PCLOSE:0.723). Ölçeğin güvenilirliği için yapılan iç tutarlılık analizi cronbach alfa katsayısı; teorik alt boyutunda 0.883, uygulama alt boyutunda 0.891 ve genel toplam için 0.941 olarak belirlenmiştir. Ölçekteki tüm maddelerin (34 madde) madde toplam puan korelasyonları anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur (p<0.05). Araştırma bulgularına göre; Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Tutum Ölçeği, öğrenci hemşirelerin dersin teorik ve uygulamasına ilişkin olumlu ve olumsuz tutumlarını ölçen yüksek düzeyde geçerlik ve güvenirlik göstergelerine sahip bir ölçme aracıdır. Geliştirilen Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Tutum Ölçeği (HSHDTÖ) 34 maddeden oluşmaktadır. Ölçek teorik ve uygulamaya yönelik tutum olmak üzere iki alt boyutu içerir. Ölçeğin değerlendirilmesi alt boyutlar üzerinden gerçekleştirilir. Alt boyutlara yönelik puan ortalaması; maddelerin toplamının madde sayısına (17) bölünmesiyle elde edilir. Her bir alt boyut 0-4 arası puanlanmakla birlikte, puanların 0'a doğru azalması olumsuz tutumun, 4'e doğru artması olumlu tutumun düzeyine işaret etmektedir. Geliştirilen ölçeğin öğrenci hemşirelerin HSH dersine yönelik tutumlarını belirlemede kullanılması önerilir. Anahtar Kelimeler: Ders, Geçerlik, Güvenilirlik, Halk Sağlığı Hemşireliği, Ölçek,Tutum The aim of the research is to develop a valid and reliable scale that measures the theoretical and practical attitudes of nursing students to the Public Health Nursing (PHN) lesson. In terms of this scale development study, in the methodological design, student nurses were also defined in terms of the theoretical and practical attitudes of the PHN lesson. The universe of your research; In the 2016-2017 academic year, a total of 451 students were enrolled in Gaziantep University Health Sciences Faculty, Department of Nursing (216) and 4th Grades (235) and HSH course. For various reasons, 304 form has been evaluated. PHN Lesson Attitude Scale and Introductory Characteristics form and data were collected.Data were analyzed with SPSS and AMOS programs. The Scope Validity Indexes (CSI-CVI) of the items in question ranged from .87 to 1.00, and it was found that the scores for all scales were as .93. Confirmatory factor analysis for the validity of the scale was found to be adequate at the desired level (CMIN / DF: 1.698, RMSEA 0.048, CFI: 0.927, NNFI: 0.900, GFI: 0.853, AGFI: 0.829, PCLOSE: 0.723). The internal consistency analysis for the reliability of the scale was cronbach alpha coefficient; 0.883 in the theoretical sub-dimension, 0.891 in the application sub-dimension, and 0.941 in the overall total. Correlations of item total scores of all items (34 items) were significantly higher (p <0.05). According to research findings; The Public Health Nursing Lesson Attitude Scale is a measuring instrument with high level of validity and reliability indicators that measure the positive and negative attitudes of the student nurses to the theoretical and practical aspects of the course. Developed Public Health Nursing Lesson Attitude Scale (PHNLAS) consists of 34 items. The scale includes two sub-dimensions, the theoretical and the attitude towards implementation. Assessment of the scale is based on sub-dimensions. Point average for sub-dimensions; by dividing the total of the substances by the number of substances (17). Each subscale scored between 0 and 4, the score decreased to 0 and the score increased to 4, suggesting a positive attitude. It is recommended that the developed scale be used by student nurses to determine their attitudes towards PHN lessons.Key Words: Attitude, Lesson, Public Health Nursing, Reliability, Scale, Validity.
Collections