6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun gemilerdeki uygulamaları ve ilgili denizcilik kuralları ile karşılaştırılması.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
6331 sayılı İSG Kanununun yürürlüğe girmesiyle birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi denizcilik sektöründe de Kanunun uygulanmasına başlanılmıştır. Bu çalışmada, ulusal ve uluslararası sefer yapan Türk bayraklı gemilerdeki güncel İSG uygulamalarının incelenmesi ve tabi oldukları mevcut denizcilik kuralları ile İSG Kanununun karşılaştırılması amaçlanmıştır. Uluslararası sefer yapan Türk bayraklı gemiler, seferleri esnasında tabi oldukları uluslararası sözleşmelerin (ILO, IMO, Uluslararası Emniyetli Yönetim Kodu, vb.) bulunması sebebiyle İSG Kanunu kapsamı dışında tutulmuş, ancak bu uygulama Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmiştir. Halihazırda Türkiye karasularında sefer yapan gemilerde balıkçı gemileri dışında İSG'nin nasıl uygulanacağına dair ayrıca bir yönetmelik bulunmamakta ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından planlı bir İSG denetimi yapılmamaktadır. Balıkçı gemilerinde ise, Balıkçı Gemilerinde Yapılan Çalışmalarda Sağlık ve Güvenlik Önlemleri Hakkında Yönetmelik kapsamında 2013-2016 yılları arasında Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından toplam 13 adet İSG teftişi yapılmıştır.Ulusal ve uluslararası sefer yapan Türk bayraklı gemiler, Uluslararası Emniyet Yönetimi Kodunun Türk Bayraklı Gemilere ve İşletmecilerine Uygulanmasına Dair Yönetmelik ve Emniyet Yönetim Sistemi isterlerinde İSG Kanunu paralelinde yükümlülüklere sahiptir. Bu yükümlülüklerin, İSG Kanunu kapsamında çıkarılacak yönetmeliklerle birleştirilmesi ve gemilerdeki İSG uygulamaları kontrollerinin, denizcilik kuralları ile ilgili kontrolleri yapmakla yükümlü olan Liman Başkanlıkları ve Sahil Güvenlik Komutanlığınca icra edilmesi İSG Kanununun Türk bayraklı gemilerde uygulanmasında kolaylık sağlayacaktır. Anahtar Kelimeler: Denizcilik Kuralları, Gemiler, İSG Denetimi, İSG Kanunu. With the enactment of Act No:6331 Occupational Health and Safety Law, the law is also enforced on maritime sector like all the other sectors. In this study, examining of up to date OHS Law applications on board domestic and international cruising Turkish flagged vessels and comparison of maritime regulations, which the vessels are subject to, and OHS Law, are targeted.International cruising Turkish flagged vessels are kept out of the law because they depend to international regulations (ILO, IMO, ISM Code, etc.) during their cruises, however this practice has been cancelled by the Turkish Constitutional Court. Currently there is no additional instructions for the application details of the OHS Law onboard the ships, which cruise in Turkey's territorial waters, except for the fishing vessels and no planned inspection by Ministry of Labour and Social Security is conducted. Under the aforementioned regulation only 13 OHS inspection has been conducted by Turkish Coast Guard between 2013 and 2016 on the fishing vessels.Domestic and international cruising Turkish flagged vessels, have responsibilities in parallel with the Regulation Regarding the Application of ISM Code on Turkish flagged Vessels and Administrations and Safety Managment System requirements. Incorporation of these responsibilities with the regulations within the content of the OHS Law and execution of the inspections of OHS application onboard ships by the Port administrations which are responsible for conducting maritime checks and Coast Guard will facilitate the implementation of the law. Key words: Maritime Regulations, Ships, OHS Inspection, OHS Law.
Collections