11-15 yaş çocuklarda temel judo eğitiminin statik ve dinamik denge üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 11-15 yaş çocuklara temel judo eğitimindeki antrenmanların, dinamik ve statik denge üzerine etkilerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmaya rastgele seçilen 11-15 yaş temel judo eğitimi antrenman grubu (25 Erkek, yaş 11,42 ±0,50 yıl) ve kontrol grubu (25 Erkek, yaş 13,62 ±1,02 yıl) olmak üzere toplam 50 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Temel judo eğitimi antrenman grubuna haftada 3 gün 90 dakikalık periyotlar halinde 8 hafta süren judo antrenmanı uygulanmıştır. Kontrol gurubuna ise herhangi bir fiziksel aktivite uygulanmamıştır. Deney ve kontrol gurubu için ön test ve son test ölçümleri yapılarak değerlendirilmeleri istatistiksel olarak yapılmıştır. Judo branşında yer alan motorik özelliklerden denge, esneklik,dikey sıçrama, vücut yağ ölçümleri, el kavrama kuvveti yapılarak yapılacak temel judo eğitimi antrenmanlarına başlanmadan önce ve antrenmanların uygulanmasından sonra test ölçümleri yapılıp daha sonra, fiziki performans ortaya konmaya çalışılmıştır. Elde edilen veriler p<0.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Deney gurubunda, sağ ve sol el kavrama kuvveti, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, esneklik, flamingo denge ve Y denge testleri ortalama değerleri karşılaştırıldığında istatistik olarak anlamlılık bulunmuştur (P<0.05). Ancak vücut yağ ölçüm testleri ortalama değerleri karşılaştırıldığında istatistik olarak belirgin farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05). Kontrol gurubunda farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05).Sonuç olarak, temel judo eğitimi antrenmanları yapan çocukların denge ve bazı motorik performanslarının arttığı bunun yanında temel judo eğitimi antrenman içeriğine denge performansını arttırabilecek denge çalışmalarına yer verilmesi durumunda denge performansına olumlu yönde etkisinin olabileceği söylenilebilir.Anahtar Kelimeler: Judo, Denge, Antrenman In this study, it was aimed to reveal the effects of basic judo training on 11-15 year old children on dynamic and static balance. A total of 50 students, aged 11-15 years, were randomly selected for the study, including a basic judo training group (25 males, 11.42 ± 0.50 yrs) and a control group (25 males, 13.62 ± 1.02 yrs). The basic judo training training group has been practicing judo training for 3 weeks and 90 minutes per week for 8 weeks. For the control group, no physical activity was applied. Pre-test and post-test measurements for the experimental and control groups were made statistically. Test measurements were made before and after starting the basic judo training exercises to be done by balancing, flexibility, vertical jump, body fat measurement, hand grip strength from Judo branch motoric properties and then physical performance was tried to be revealed. The obtained data were evaluated at p <0.05 level. Statistical significance (P <0.05) was found in the experimental group when right and left hand grip strength, vertical jump, long jump, flexibility, flamingo balance and Y balance test mean values were compared. However, no statistically significant difference was found when the mean values of body fat measurement tests were compared (p> 0.05). There was no difference in control group (p> 0.05).As a result, the training in basic judo training in the experimental group has positive effects on balance systems in children aged 11-15, contributing to sporting success.Key Words: Judo, Balance, Training
Collections