Arduıno`nun elektrik deneylerine entegre edilmesinin ve deney raporlarının poster şeklinde hazırlanmasının, fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuvarlarına, teknolojiye ve bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmenliği programı Genel Fizik Laboratuvarı II dersinde elektrik deneylerinde Arduino'nun tanıtılması ve Arduino ile çeşitli ölçümlerin alınması, devre çizimleri için Fritzing çizim programından yararlanılması, deney raporları yerine poster hazırlanması ve poster çalışmalarının gönderimi için e-destek sisteminin kullanılmasının öğrencilerin fizik laboratuvarına, teknolojiye ve bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarına etkisi ve gerçekleştirilen uygulamalara yönelik yapılan görüşmelerden elde edilen verilerin, uygulanan tutum testlerindeki sonuçları destekleyip desteklemediğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma yöntem araştırma modeli kullanılmış ve desen olarak karma yöntem araştırma desenlerinden iç içe karma desen tercih edilmiştir. Araştırma Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği birinci sınıfta öğrenim gören 50 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmadaki nicel verilerin toplanmasında fizik laboratuvarına, teknolojiye ve BİT'e yönelik tutum ölçekleri, nitel verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadaki nicel analizler için `Bağımlı Gruplar için t-Testi` ve `Karışık Ölçümler İçin İki Yönlü Varyans (ANOVA) Analizi` uygulanmış, nitel analizler için `Betimsel Analiz` yöntemi kullanılmış ve karma yöntem araştırma modeline göre iki analiz birleştirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda çalışma grubundaki tüm öğrencilerin fizik laboratuvarına, teknolojiye ve BİT'e yönelik tutumlarında anlamlı bir etki meydana geldiği tespit edilmiş, nitel araştırmalar ile de desteklenmiştir. This study aims to reveal the effect of using e-support system to introduce the Arduino in electrical experiments in the course titled `General Physics Lab II` of the science education program and take various measures with Arduino, to utilize the Fritzing drawing program for circuit diagrams, to prepare posters instead of experiment reports and to send the posters on the students' attitudes towards physics labs, technology and information and communication technology (ICT), and it also aims to reveal whether the data collected from the interviews about the applications support the results of the attitude tests. To this end, the mixed research method was used in the study, and of the mixed methods designs, the embedded design was preferred. The research was carried out with 50 first-year students of the department of science education at Kocaeli University. In the study, the attitude scales toward physics labs, technology and ICT were used to collect the quantitative data, and a semi-structured interview form was used to collect the qualitative data. For the quantitative analyses in the study, `t-Test for Dependent Groups` and `A Two-Way ANOVA was used for Complex Measurements`, for the qualitative analyses, `Descriptive Analysis` was used, and the two analyses were combined according to the mixed method research model and interpreted. The result of the study showed that there was a significant effect on the attitudes of students in the study group toward physics labs, technology and ICT, and it was supported by the qualitative research.
Collections