6. sınıf fen ve teknoloji programı `maddenin tanecikli yapısı ve özellikleri` ünitesindeki öğrenci kazanımlarının gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji programı ?Maddenin Tanecikli Yapısı ve Özellikleri? ünitesindeki öğrenci kazanımlarının gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma 2009-2010 öğretim yılında, Gaziantep il merkezinde bulunan iki ilköğretim okulunun iki 6. sınıf şubesine, Nizip ilçesinde bulunan iki ilköğretim okulunun iki 6. sınıf şubesine ve Karkamış ilçesine bağlı iki ilköğretim köy okulunun iki 6. sınıf şubesine uygulanmıştır. Örnekleme il merkezinden 82 öğrenci, ilçe merkezinden 58 öğrenci ve köy ilköğretim okullarından 53 öğrenci olmak üzere toplam 193 öğrenci katılmıştır.Öncelikle araştırmacı tarafından Maddenin Tanecikli Yapısı ve Özellikleri ünitesine uygun 81 soru hazırlanmış ve bu sorular, bu üniteyi geçen sene işlemiş olan 7. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplara göre ?madde puanları matrisi? hazırlanmış ve araştırmacı tarafından her bir maddenin madde güçlük indeksi ve madde ayırıcılık gücü indeksi hesaplanmıştır. Madde güçlük indeksi ve ayırıcılık gücü düşük olan 13 madde testten elenerek soru sayısı 68'e düşürülmüştür. Ayrıca eleme yapılırken bir uzman görüşü de alınmıştır.Daha sonra bu 68 soru, ünite işlenmeden 6. sınıf öğrencilerine ?ön test? şeklinde ve ünite işlendikten sonra ?son test? şeklinde uygulanmıştır. Son test, ön testten 7 hafta sonra uygulanmıştır. Ayrıca son testin ön testten başarı farkının, öğrencilerin cinsiyetlerine, gelir durumlarına, kendilerine ait bir oda olup olmamasına, kendilerine ev ortamında yardımcı olan bireyin eğitim düzeyine, okul türü ve öğretmenlerinin konuyu işlerken kullandıkları yönteme, kıdemlerine ve mezun oldukları fakülteye göre anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmak amacıyla t- testi, Tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız örneklem t-testi (Independent Sample T-test) analiz teknikleri ve istatistiksel veriler için ise SPSS 15.0 hazır paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arası karşılaştırmalarda ise Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları 0.05 anlamlılık düzeyine göre yorumlanmıştır.Birinci kazanım hariç, diğer kazanımlara ait ön ve son testteki doğru sayıları anlamlı bir farklılık göstermektedir. Ayrıca son testin ön testten başarı farkının, öğrencilerin kendilerine ait bir oda olup olmamasına, evde kendilerine yardımcı olan bireyin eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği, ancak öğrencilerin cinsiyetine, ailelerinin gelir durumuna, okul türüne, öğretmenlerinin kıdemlerine, mezun oldukları fakülteye ve öğretmenlerinin konuyu anlatırken uyguladıkları yöntemlere göre anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kazanımlar, 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Programı, 6. Sınıf Maddenin Tanecikli Yapısı ve Özellikleri Ünitesi. Determining the Frution Level of Student Objectives 6 th Class Science and Technology Program in ?Granular Structure and Properties of Matter? unit.In this study, it is aimed to determining the frution level of student objectives 6 th class Science and technology program in ?Granular Structure and Properties of Matter? unit.In the academic year 2009-2010 this study was applied to two 6 th grade classes of two elemantary schools in the city center of Gaziantep, two 6 th grade classes of two elemantary schools in Nizip district of Gaziantep and two 6 th grade classes of two elemantary village schools in Karkamış district of Gaziantep. 82 students fom the city center, 58 students from the district center and 53 students from village elemantary schools joined to this study. In short, from all six classes 193 students joined to this study.Primarily, 81 questions in accordance with Granular Structure and Properties of Matter unit were prepared by researcher and these questıons were applied to 7 th class students who had committed this unit last year. ?Matter points matrix? was prepared according to answers of questıons and ?matter difficulty index? and ?matter discrimination power index? of each matter were calculated by researcher. The total number of the test was decreased to 68 by eliminating 13 matters which have low difficulty index and discrimination power. An expert?s opinion was also taken while making eliminations,Later these 68 questions were applied to 6 th class students in the form of pre-test before having not processed the unit and in the form of post test after having processed the unit. Post test was applied after seven weeks from pre-test. Morever, the post test?s success difference from pre-test to investigate whether or not having significant difference according to students?gender, income status, their own rooms, education level of people that help to them in home, type of school and methods which were used processing unit by teachers, teachers? seniorities, faculties which teachers graduated; the t-test, one way Analysis of Variance (ANOVA), independent sample t-test were used. In the comparions between groups, the Tukey test was used. Research findings were interpreted according to 0.05 significance level.Except first objective, the other objectives show significant difference in pre and post test. Morever, post test?s success difference from pre-test don?t show significant difference according to whether or not they have their own rooms, education level of people that help to them in home, but it is shown significant difference according to student?s gender, their families? income status, , school kind, teachers? seniority, faculties which teachers graduated and methods which were used processing unit by teachers.Key words: Objectives, 6 th Class Science And Technology Program, 6 th Class Granular Structure and Properties of Matter Unit.
Collections