Ticari araç koltuklarında sırt büküm mekanizmasının tasarımı ve optimizasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Koltuklar araç içerisindeki en önemli ve karmaşık komponentlerden birisi olmakla beraber profesyonel sürücüler vakitlerinin büyük bir kısmını koltuk üzerinde geçirmektedir. Koltuk ergonomisi her sürücünün bedensel boyutlarının farklılık göstermesinden ötürü değişkenlik göstermektedir. Bu farklılığı tolere edebilmek ve sürücülerin büyük bir kısmına yönelik ergonomik koltuk tasarımı yapabilmek için çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Yapılan farklı araştırmalardan elde edilen veriler dikkate alınarak, sürücülerin büyük bir kesimine hitap edebilecek en geniş ergonomik oturma yüzey aralığı belirlenerek bu aralık koşullarını sağlayabilecek uygun koltuğun tasarlanması hedeflenmiştir. Bu noktada koltuk üzerinde çeşitli ayarlanabilir fonksiyonlar tasarlanarak sürücüler için uygun koltuk ayarı yapılabilmekte ve sürüş ergonomisi uygun seviyeye getirilerek sürücü için keyifli bir sürüş sağlanmaktadır.Yeni nesil ticari araç koltuklarında sırt iskeletine sonradan monte edilen ayarlanabilir kafalık grubundan vazgeçilmiş olup; sırt iskeleti kafalık kısmına kadar uzatılarak tümleşik kafalıklı koltuklar tasarlanmaktadır. Bu geçiş ile birlikte sırt iskeletine bağlı olan kafalık grubu tekil olarak ayarlanamadığından dolayı bu eksikliği gidermek için koltuk tasarımcıları sırt iskeletinin kafalık bölgesine daha farklı ayarlanabilir mekanizmalar geliştirmiştir. Assan Hanil firması da üretimini yaptığı ticari araç koltuklarındaki bu eksikliği gidermek için sırt büküm mekanizması tasarımı üzerinde çalışmalarda bulunmuştur. Bu amaç doğrultusunda sistematik tasarım yöntemlerini kullanarak yeni bir sırt ayar mekanizması tasarımını gerçekleştirmiştir. The seats are one of the most important and complex components in the vehicle. Although professional drivers spend most of their time on the seat. Seat ergonomics vary because the physical dimensions of each driver vary. To tolerate this differences and make an ergonomic seat design for most of the drivers, various investigations have been made. By considering the data obtained from different researches, it is aimed to design the optimum seat which can satisfy these range conditions by determining the widest ergonomic seating surface range that can be suitable for a large segment of the drivers. At this point, various adjustable functions are designed on the seat so that the optimum seat adjustment can be made for each driver and the driving ergonomics are optimized to provide a pleasant driving for the driver.In the new generation commercial vehicle seats, the adjustable head restraint group, which is subsequently mounted on the back frame, has been abandoned; the back skeleton is extended to the headrest and the integrated headrest seats are designed. With this transition, head restraint connected to the back skeleton can not be adjusted singly so the seat designers have developed different adjustable mechanisms for the head restraint of the back skeleton in order to compensate for this incompleteness.Assan Hanil has also been working on the design of the shoulder adjustment mechanism for this lack of commercial vehicle seats. For this purpose, a new design of shoulder bending mechanism has been realized by using systematic design methods.
Collections