Proje tabanlı öğrenmede yönetim ve izleme bilgi sistemlerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, proje tabanlı öğrenmede yönetim ve izleme bilgi sistemlerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi incelenmiştir.Araştırma, deneysel bir çalışma olup, ön test ve son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya deney-1 (n=33), deney-2 (n=33) ve kontrol (n=33) gruplarının denk olduğu toplam 99 öğrenci katılmıştır. Bütün gruplarda yöntem olarak proje tabanlı öğrenme yaklaşımı kullanılmıştır. Deney-1 grubu yönetim ve izleme bilgi sistemi ortamında, deney-2 grubu hem yönetim ve izleme bilgi sistemi hem de geleneksel ortamda, kontrol grubu ise geleneksel ortamda çalışmalarını gerçekleştirmiştir.Araştırmada, veri toplama aracı olarak, başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için, veri toplama araçlarından elde edilen niceliksel veriler SPSS istatistik programında yer alan bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda; başarı öntestlerinde deney-1 deney-2 ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Başarı sontestlerinde ise üç grup arasında anlamlı farklılık görülmüştür. İkili gruplar arasında yapılan karşılaştırmada ise deney-2 grubu ile kontrol grubu arasında, deney-2 grubu lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Yönetim ve izleme bilgi sisteminin, deney-1 grubunun başarısını artırma yönünde bir etkisi olmadığı, deney-2 grubunun başarısını artırma yönünde ise bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Deney-1 ve deney-2 gruplarına uygulanan tutum ölçeklerinde gruplar olumlu yönde tutum göstermişlerdir. Tutum ölçeği puanları açısından deney-2 grubu lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.Araştırma, proje tabanlı öğrenmede yönetim ve izleme bilgi sistemlerinin tek başına öğrenci başarısına ve tutumlarına bir etkisinin olmadığını, geleneksel ortam ile birlikte kullanıldığı zaman ise olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. In this research, the effect of management and monitoring information systems in project-based learning on student achievement and attitudes was investigated.The research is an experimental study and an experimental design having pretest and posttest control group was used in the research. Totally 99 students participated in the research in equivalent groups of experiment-1 (n = 33), experiment-2 (n = 33) and control (n = 33) groups. In all groups, the project-based learning approach was used as the method. The group of experiment-1, the group of experiment-2 and the control group carried out their studies in the environment of management and monitoring information system, in the environment of both management and monitoring information system and traditional environment and in traditional environment, respectively.In the research, the achievement test and attitude scale were used as data collection tool. To test hypotheses of the research, the quantitative data obtained by data collection tools were evaluated by using t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) for dependent and independent groups included in SPSS statistics program.As a result of the analysis done, it was observed that there is no significant difference among the groups of experiment-1, experiment-2, and control groups in achievement pretests. In achievement posttests, it turned out that there is a significant difference among three groups. In the comparison done between pair groups, a significant difference was determined between experiment-2 and control group in favor of the experiment-2 group. It was determined that management and monitoring information systems have an effect on increasing the achievement of experiment-2 group but they do not have any effect on experiment-1 group. In attitude scales applied to experiment groups of 1 and 2, the groups showed positive attitudes. In terms of attitude scale scores, a significant difference was determined in favor of experiment-2 group.The research showed that management and monitoring information systems alone in project-based learning do not have any effect on student?s achievement and attitudes, and they have positive effects when used together with traditional environment.
Collections